22 maj 2012

Tröttiger

Go'afton. Idag är jag riktigt trött, så dethär blir knappast något succéinlägg från min del. Steg upp halv tio (ja jag vet! jag borde verkligen inte vara trött!), fixade mig, och trampade iväg till skolan. Printade ut och lämnade in den jäkla portfolion, och sen grejade vi på lite i Stubi-rummet, samt planerade morgondagens Utspark för treorna. For med Christina och Sandra till Subway (vem vill betala för kåldolmar, liksom?), och sen till Lidl och handla inför imorgon. Klockan ett började skoldagen på riktigt, med relationer, kommunikation & samspel. Måste bara påpeka hur intressant den kursen är. Idag har vi fått leka att vi var pedagoger/föräldrar, och visa upp inför klassen hur ett föräldrasamtal kan se ut på en förskola. Det var jätteintressant och roligt. Synd att kursen är så kort bara..

Kom mig hem strax före halv fem. Fixade ihop kycklingsås speciale ala Mimmsån, slängde i mig lite mat, läste Aku Ankka, och åkte iväg på zumba till halv sex. Jag hade faktiskt tänkt cykla idag, fint väder som det var, men jag hatar Kalles cykel. Sitsen är nämligen sönder, så när jag cyklar på den, med mina korta mini-ben, så får jag kramp i vaderna och trosorna in i röven. Haha. Ingen succé att cykla längre sträckor med, med andra ord.
Efter zumban stack jag direkt iväg till AK för veckans städning. Så skönt det var att det var sista gången på 2-3 månader, men ändå lite ledsamt. Detdär stället är ju mitt "skötebarn"! Så som jag rett upp och fått ordning där... Får hoppas att det inte är ett likadant bombnedslag där denhär gången jag börjar.

Nu sitter jag här och svamlar fast jag borde gå och lägga mig. Borde också öva på dimissionssångerna, för dem ska vi kunna imorgon. Tror jag ska titta ett avsnitt Halv åtta först... Bara för att.

Hittade lite gamla bilder också.. Kan fortfarande inte fatta att detdär är två år sen... Det känns ju som igår, faktiskt. Sådär smal blir jag gärna igen! Men good luck med det alltså...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar