16 maj 2012

Stressfri onsdag



Kunde återigen inte bestämma mig för vilken bild som var bäst, så ni fick alla. Observera också hur långt mitt "bakre" hår har blivit! Vaude, synd att jag ska klippa mig i helgen. Angående det så funderar jag så det knakar på hur jag ska färga. Vet att jag vill ha något ljusare, och slingor. Men ska det vara rött och blont? Ljusbrunt och blont? Ljusbrun-rött med kopparslingor? Just nu lutar det i alla fall mot det sistnämnda.

Idag har jag finbesök här hemma hos mig. Kan ni tänka er, att min kära lilla gubben har vilsat ända hit till Jeppis! Han har nämligen varit och skrivit teoriprovet (och klarat det!), och sen har de fotismatch ikväll. Så inatt behöver jag inte sova ensam, YES!
Själv har jag varit i skolan mellan halv nio och halv tolv, och sen från ett till tre. Till att börja med hade vi presentationer av vår praktiktid. Det gick inte så bra som jag hade tänkt mig, faktiskt. Kanske mest för att de två som hade före mig hade superteman och jag kände mig helt totalt worthless efteråt. Nåja, alla kan ju inte vara naturbegåvningar från första början... Eller hur. Sen traskade jag hem (Kalle hade stulit min cykel) i solskenet, skrev två sidor på ett inlämningsarbete, kokade potatis och tillverkade knackkorvsås, käkade, och trampade tillbaka till skolan. Allt på en timme! Ganska bra till och med för att vara jag. Sen hade vi ännu dimissionsövningar, innan dagen var slut.

Nu har jag nyligen dansat 20min zumba, duschat, och skrivit två till sidor på inlämningsarbetet (ja, jag som skulle ha skrivledigt idag!) Ska slänga i mig en smörgås och resterna av gårdagens smarriga omenahyve, och sen blir det att fixa sig och styra kosan mot skolan. Vi har nämligen bad taste-sitz i skolan klockan sex. Är riktigt taggad, faktiskt! Skoj med en sista sits i vår.

Men det allra bästa med denhär dagen är nog att jag kan ropa "Kalle? Ja älskar de!" och få ett svar <3

2 kommentarer:

  1. Jag röstar för kopparslingor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. tror håålast på he jag å.. får hoppas svärmor halldär mé :)

      Radera