1 maj 2012

Sönd.. Tisdag

Och så var det första maj, igen. Tyckte det nyss var förra årets Kemora och därmed mjöd och munkar... Med risk för att låta gammal, men oj vad tiden går fort!
Igår blev det Strandbyn och vappenfiras tillsammans med Uffe, Camilla, Benny, Mackan, Jalle och Tero. Vi hade det riktigt trevligt, med diskussioner, musicerande osv. Som vanligt fick vi inte tag på någon taxi (till grabbarnas förskräckelse) och fick traska hem klockan fyra på natten. Avslutade med toast, och sen i säng. När jag var uppe på vessan runt klockan halv sju märkte jag att Kalle inte var i sängen, för han hade somnat på soffan... Vet fortfarande inte varför.

Idag är jag lite småsur faktiskt. Tanken var ju att vi skulle fira traditionell första maj i Nykaabi, med årets första SIA-glass, samt mjöd och munkar hemma hos mommo. Och så eventuellt sticka iväg på middag till Kalles mommo efter det. Nu kom vi ju hem så sent igår att jag absolut inte var i körskick klockan tio, även om jag hade vaknat då. Och klockan tolv när jag vaknade så hade svärföräldrarna redan åkt iväg på middag. Trevligt.
Så nu ska vi titta en film istället, och sen blir det väl en glass vid kaffestugan mot kvällen. Men näe, jag är inte bitter...

Sitter som bäst och fantiserar om dendär Norge-flytten igen. Suck, om det ändå fanns en chans att det blev av!

1 kommentar:

  1. Första maj e nästan förstört om int man får nan lösglass. Ja va no lite bitter jag å tå int vi hann ti nan SIA- kiosk, så ja fick nöj me med en Pehmis från ytejepo iställi, men han va int alls lika god :( Men ja kolla på väderleksrapporten för imoron å förhoppningsvis ere glassväder tå så ska ja nog bränn sista stödpengan på 2 glassbollar! ;)

    SvaraRadera