3 maj 2012

Pollen i luften snart e de dags!

Nu är det nära. Exakt 7 timmar till avfärd. Ni skulle veta vad det spratt i benen idag när vi provgasade lite innan vi lastade. Det  var nära att jag hade dragit till med ett riktigt Ronja-vårskrik. Nästan. Tror tyvärr att det kommer vara andra vägen imorgon - benen bara darrar och jag vet inte riktigt hur jag ska hålla nerverna i skick. Men det är nog bara att ladda upp med lite fananamma, så ska det väl nog gå an. Har ju endast 95 motståndare, som har snabba små fiatar och 30 års erfarenhet. Så en finalplats kan jag ändå bara drömma om...

Men över till något annnat än varmans (det är lite mycket av det i min hjärna just nu, som ni kanske kan förstå).
Idag var det alltså min sista dag på dagis. Och den var perfekt. Fint väder. Härliga ungar. Sångstund. Kokosbollar. Godaste semlorna till maten. Roliga utelekar. Mycket skratt. En dag som kommer finnas i mitt minne en bra stund framöver. Men ååh vad jag kommer att sakna de små gullungarna... Så sjukt mycket. Får väl bara önska dem all lycka i livet, och hoppas att vi stöter på varann nångång igen.
For till mami och papis efteråt. Och ut på en ridtur med fröken Elli i det härliga vädret. Började snörvla lite märkte jag, så antar det är pollen pågång? Har ju blivit mindre känslig med åren, men ibland kan jag känna av lite. Jag ber i alla fall att det är pollen, och inte nån jädrans förkylning. Det har jag verkligen inte tid med nu! Efter ridningen blev det ett 20 minuters zumbapass, två hotdogs, dusch, och sen till Årvas.

Nu glor Kalle på ishockey och själv ska jag gå och packa klart väskan tills imorgon. Bäst att ta med alla varma kläder jag har, det kommer nämligen att behövas.. Vinterjackor och värmebyxor är inte alls onödiga en helg som denna! Puh. Sen blir det väl nog småningom att söka sig i säng, eftersom det blir väckning klockan 5 imorgon.

Såå, vad ska ni andra göra i helgen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar