27 maj 2012

Läsarna analyserar

Anonym27 maj 2012 15:04
Jag hoppas att jag int sårar de på na sätt nu elä naa, men ja måst bara få säg va ja tycker. Snälla Mimmi, tänk efter ordentligt ifall Kalle e rätt för de. Ja ha följd med bloggen nästan san du börja, å visst, ni verkar ha e fint ihop, men tå han fler gangor ha haft 'hemmafester' utan din vetskap, nu ha komi heim i polisbil, å säkert na anat å som ja int minns nu, så får ja en toko känslo att nä, du e värd na bäter. Men dehär e ju bara va jag tycker
Håller med föregående talare... ta dig en ordentlig funderare. Du är värd bättre! Ingen ska behöva ligga vaken och ha ångest och inte veta bu eller bä.

Vet faktiskt inte riktigt vad jag ska säga. Visst, på denhär bloggen får man kommentera vad man vill, alla får ju ha sin åsikt. Men sånahär saker får mig  faktiskt att bli lite fundersam och ledsen. Måste också påpeka att jag fått liknande kommentarer förr... När jag skriver om något dåligt som hänt, så är det för att ni ska förstå varför jag är på dåligt humör, inte för att smutskasta min pojkvän (okej, kanske om jag är riktigt arg när jag skriver) eller för att få sympatier.
Visst, mitt förhållande kanske inte alltid är en dans på rosor. Men tror ni verkligen att jag skulle ha stannat i nästan tre år, om inte de bra sakerna övervägde de dåliga? Nog finns det stunder då jag själv också funderar på ifall jag orkar ha det såhär i hela mitt liv. Kanske är jag naiv och dum, som tror att det kommer att bli bättre. Men ni känner inte till hela historien, så ni har ingen rätt att säga åt mig vad jag borde eller inte borde göra. Jag älskar Kalle, och vad han gör mot mig ibland är lika dåligt som det jag ibland gör mot honom. 
Så ursäkta om jag fått det att verka som om min pojkvän är världens skurk, som inte förtjänar mig, och bara hittar på enmassa skit hela tiden. Jag är inte själv heller någon tiopoängare, även om det kanske verkar så i jämförelse. Som sagt, det är bra att ni delar med er, men mitt privatliv tror jag nog att jag kan analysera helt själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar