13 maj 2012

Kotona taas

Nå hej! I'm still alive.
Som ni kanske förstår så har jag varit lite bisi med att resa dehär senaste dagarna. Hade det riktigt bra i London, bilder och berättelse kommer ikväll eller imorgon. Trött har jag varit, av allt promenerande och flygande och körande och vaknande klockan halv fyra på morgonen. Men annars mycket gemytligt.

Idag har vi firat morsdag med lunch vid Uffe's i Purmo tillsammans med min sida av släkten. Nu kollar Kalle ishockey och jag har packat ihop mina saker. Ska småningom styra kosan tillbaka till Nykaabi (kändes faktiskt ganska onödigt att köra hit till Årvas tillbaka efter morsdagslunchen när jag ändå ska till Nkby ikväll, men vad gör man väl inte för sin körkortslösa kille). Blir en ridtur med Elli och sen eventuellt makaronidate med Tossa, om det inte blir för sent för mig. Hade ju tänkt hinna dansa zumba och bada bastu idag också, men får se hur det blir med den saken...

Antar att jag kommer vara ganska bisi denhär veckan också. Jag har fem inlämningsarbeten att skriva före nästa veckas måndag, och en stor fakin' bunt med kurslitteratur till det. Fy fasen alltså. Nå, det är väl bara att börja på och försöka skriva så mycket man kan... Det går ju alltid att komplettera. Sen ska jag ju förstås också  träna och jobba.
På onsdag kommer gubben på besök, han ska via skolan och sen har de fotismatch på kvällen. Tyvärr ska jag på sitz då (tror jag?), annars hade vi ju fått lite mer quality-time tillsammans. På torsdag åker jag väl antagligen iväg till Årvas, är ju ledig både då och på fredag. Så då är det att skriva så det glöder om fingrarna, om det ska bli nån Härmä-tävling på lördag. Huhh. Jag svettas redan!

För övrigt kan jag väl berätta att jag har fått hyrt ut lägenheten, för juli och augusti. Great!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar