8 maj 2012

Kemora - söndag

Blev en ordentlig sovmorgon för oss, vi åkte inte iväg förrän strax före klockan 9. Det hjälpte dock inte, min första kommentar när jag steg upp var "gaah, ja kendär me mejr död än levand!" Men som tur fick vi vara passagerare igen, så det var ju på bästa vis. 
Lite bättre väder denhär dagen, som tur, men det blåste fortfarande svinkallt. Och inte var det ju precis sommarvärme, även om solen sken för det mesta. Vilken tur att man har vett i skallen (läs: vinterkläder i väskan), och inte är som dedär finnflickorna som går i jeans och långärmade tröjor, utan halsduk och med Converse. Kanske man inte behöver vara så himla snygg på en rallytävling... Doh.

 Kalles (och min, om jag vågar!) nya bil, fotat genom sovrumsfönstret. Detdär är ett monster, kan jag tala om för er! Typ en såndär om-man-är-skicklig-vinner-man-allt-bil...
 Det var inte speciellt många från föreningen som hade klarat sig vidare till söndagens körning i allmänna klassen, så jag följde med vår gamla skrutt Pärlan. Suckade och önskade att det hade varit jag istället.. Bra gick det i varje fall för gamla darlingen.
 Kalle var uttråkad och vilade benen lite.
 Ted fördrev tiden med att leka med Backens hund Simba.
 .. och förstås lite smoukki och prat på det.
 Själv underhöll jag mig med att fota mig själv. Såhär såg jag ut i princip hela helgen: vinterklädd ner till tårna.
 Dagen gick ganska fort, och plötsligt var det dags för A-final, och sen budning. 
Som ni kanske märker så gick det inte speciellt bra att fota finalen genom ett galler... Får ursäkta för det. Kanske ni ser något i alla fall!

Dagen var faktiskt slut redan runt klockan 6, då budgivningen äntligen var färdig. Inga bilar denna gång, och länge tog det igen. Packade ihop våra saker och hoppade i bilen. Stannade vid Edsevö Neste för att käka pizza. Sen var det bara tack och hej åt de 47 timmarna utomhus, och hem och slappa framför tv:n. Vet faktiskt inte när jag senast varit sådär trött! I både kropp och själ (och speciellt näsa och hals).

Trots detta längtar jag redan till nästa år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar