8 maj 2012

Kemora - lördag

Fick sova en timme längre denhär gången (det behövdes verkligen!), för vi for iväg först runt 7. Som tur var det svärfar som körde, så vi fick fortsätta sova... Var helt slutkörd. Och förkyld hade jag lyckats bli också! Kände mig riktigt hängig.
Väl framme vid Kemora var det bara att packa på sig alla kläder som fanns i väskan, och försöka överleva. Om man beskriver dagen med en mening blir det följande: Regn. Slask. Snö. Kallt. Bedrövligt.

 Först ut var juniorerna, och därmed Jonathans allra första varmanstävling. Deras bil hade gått sönder dagen innan, så Kalle och jag var vänliga nog att låna ut vår Volvo.
 På startstrecket. Jag kunde nästan känna ända till publikplatsen hur nervös chauffören var..
 .. och sen tyckte jag så fruktansvärt synd om honom som bara kom sig till första kurvan innan han fick en Fiat genom rutan. Usch vad jag hatar när såntdär händer. Blä. Men som tur var det bara bilen som fick stryk, och inte chauffören. Det är ju på bästa vis!
 Kalle blev alltså tvungen att stryka sig från allmänna klassen, eftersom störtbågen var skadad frami. Dagen gick alltså åt till att titta på när andra körde. Och heja. Och vänta. Och frysa. Och äta lite.
 Vi hade förväntat oss att det skulle bli kvällen lite tidigare än dagen innan, men nejnej. Budgivningen gick ju så vilt till (över 3000 bud!), så det tog minst lika länge. Suck alltså..
Den dåliga nyheten var att vår Volvo hade hela 18 bud (2 av dem var våra egna skyddsbud), så den blev såld. Den goda nyheten var att Kalle verkligen hade turen med sig, när han fick en brutal Volvo PV med hela 452 bud! That's luck, man. 
Inget ont anande, uppgiven och trött man... Borde kanske ha tagit en bild efteråt också, då var det minsann inga sura miner!

Runt klockan nio fick vi börja lasta och packa ihop sakerna, och sen äntligen köra hemåt. Tyvärr blev ju jag tvungen att köra... I mörkret. Men el Sagmobilo. Med jävligt dåliga ljus. Och en vinglande släpvagn. Stannade vid samma grill som dagen innan, och var hemma runt klockan tolv. Trött och sliten igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar