8 maj 2012

Kemora - fredag

 Dagen började klockan 05:00. Åt frukost, packade på oss kläder, och hoppade i bilen. Körde iväg till Kemora, och kom fram strax före klockan 7. Började genast med trubbel... Svärfar hade tydligen anmält med fel nummer, så det stämde inte i listan/besiktningsboken. Blev att fixa och trixa och göra autonvaihto, och sen var det bara att åka iväg till besiktningen.
Så blev det frukost och lite peppande inför åket. Ganska kallt var det också... Som väntat.


 Ny reklam hade vi fått fixat
(bilden är från torsdagen när vi fixat det sista)
 Martins pärla
(bild från torsdagen innan vi lastade)

 Kalle och jag testade lite starter på torsdag
 Parkerade oss i en lergrop.. men flyttade ganska snart till ett annat ställe
 En glad, men aningen nervös premiärchaufför!
 Nedräkningen kan börja...
 Jag e pågång!
I min första start blev jag tredje, och steg direkt till välierät.
 (jag vet det ser ut som om jag är fem kilometer efter alla andra, men de är precis i kurvan, som inte syns till vänster i bilden)

 Bilen gick inte riktigt som den skulle, så grabbarna fick fixa och trixa lite inför min nästa start
(observera hur Kalle och hans mamma är lika!)

Min andra start gick ungefär lika, förutom att jag borde ha blivit tredje igen för att komma vidare till semifinal, men blev tyvärr bara fjärde. Men roligt var det i alla fall!



 Och så hittade vi älskade Pärlan! (som hade blivit orange och skruttig)
Min söta man! 

Småningom blev det dags för Kalle att köra i EVK. Bilen gick bra och han kom sig direkt vidare till keräilyerät.




 Märkte att ringarna tog i hjulhusen, så det blev att fixa lite med det också...
 Sen var det Martins tur att köra i EVK. Eftersom han hade en superbil så blev han förstås först...




 Såhär kör Toffe!


 Och Martin bara vinner...
 Andra gången Kalle startade borde han ha blivit fjärde för att ta sig vidare till välierät, men blev tyvärr bara femte. Så hans resa slutade också efter två heat.


 Fotade utsikten - en hel del bilar på plats!
 Martins tur vände, och bilen blev kaputt. Han var i semifinal och hade tagit sig vem vet hur långt. Det fick vi dock aldrig veta...

A-finalen avgjordes ganska sent, och sen var det att ställa sig i kö och lägga in lite bud på bilar. Den eviga väntan blev faktiskt inte speciellt lång, men klockan var över nio när de väl började buda. Så trött och slut var man nog ändå.
Det var 140 bud på 15 bilar. 85 av dem var på svärfars bil... Så ni kan ju gissa om han fick behålla den eller inte? Nooope.
Sen packade vi snabbt ihop, hoppade i bilarna, och sökte oss hemåt. Stannade i Kaustby där vi åt vid en grill. Kom hem strax efter halv tolv, och stupade i säng. Jag var så trött att jag knappt kunde prata!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar