2 maj 2012

Hemma på snabbvisit

Min dag i bilder:
 (nä, jag vet inte själv heller varför JAG handlade mig ett sy-kitt???)


Mm, flåti!
(såhär går det när man bara har ägg, korv och smör i kylskåpet)


Min dag i ord:
Nästsista dagen på dagis. Jag höll musikstund, och vi pratade och pysslade och skrattade. Får fler och fler tårar i ögonvrån för varje timme det närmar sig avsked... Fy, det kommer vara skittungt imorgon!
Hilde hoppade på med mig, och så åkte vi iväg till Jeppis. Skönt med lite sällskap i bilen, annars brukar jag bara prata för mig själv. Nu fick jag istället prata "sju stogor full". Hah. Kom mig hem, grejade på lite; packade upp väskan, vattnade blommorna, värmde lite mat, gick igenom posten, packade lite inför helgen, läste tidning... Ja. 
Sen var klockan ganska mycket och vädret ganska vackert, så jag hoppade på Kalles cykel och for till AK och städade. Trallade på i vanlig takt och var färdig efter två timmar. Trampade tillbaka, och passade på att spana efter min cykel när det var Jaromatch. Trodde nästan att jag hade hittat den, men det visade sig vara falskt alarm. Buhu. (vet nog att jag aldrig återser den, tyvärr) Så har jag bakat både Silviakaka och kokosbollar. Och dansat 20 minuter zumba. Och duschat. Och gjort goda smörgåsar åt mig. Och undvikit diskhopen. Och beställt från Jotex. Och... bänkat mig här. 

Nu borde jag trycka den enorma klädhögen i väskan, diska undan disken (det var bättre när vi var två här!), och småningom krypa ner i sängen. Imorgon är det alltså min sista dag på praktiken. Snyft. Far och rider Elli efter det, och sen Årvas, och Kemora hela helgen, wiie. Börjar faktiskt vara lite smått nervös...

Och ja. Min syster har gjort det igen... Suck. Det är faktiskt snart lättare att räkna upp vad hon inte har hamnat ut för!

3 kommentarer:

  1. ojdå :S ho mår on?

    SvaraRadera
    Svar
    1. nå annås vare väl okej förutom att on e mörbulta å blå. fotin va väl åt helveti, dem had no röntga å he va no int åv men kanski sprucki.. grömt svälld var an i alla fall :/ så on gar me kryckona no.

      Radera
    2. ajdå, he va jo itt så trevlit :/ meen, tur att itt e va na värr än så :)

      Radera