26 maj 2012

Hem part 3

Som några av mina trogna läsare kanske snappat upp under denhär bloggens gång, så har jag alltså tre ställen som jag kallar för hem. Först, min lägenhet i Jeppis. Det är mitt hem. Sen, mitt barndomshem, dvs Jutas, "hemhem". Mitt tredje hem är förstås hos Kalle och hans föräldrar i Årvas. I princip har jag spenderat varje helg och en hel sommar här under de nästan tre år jag och Kalle varit tillsammans. Så från och med idag, när jag nu återigen tagit mitt pick och pack och flyttat till den ljuva byn vid havet över sommaren, så kommer jag att referera till dethär stället som "hem". För någon annan bor ju i mitt hem för tillfället... Ja, det blev lite mycket hem här men ni fattar vad jag menar!

2 kommentarer:

  1. he e no jobbit tå man har fleir "heim" tå man ska tala me nan elle skriv na men nu san vi fick C så var e jo no mest ti mommo å moffas elle fammo å faffas å Feek räknar jo int svärföräldras ti heim na tå int ha a bod tä na hellde fö ti flytta jo på samma gang som vi jo. Så liti lättari har e jo vari :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, ja int ere lätt all gang.. he e jo lugnt om personin man talar mé har e på klart va man definierar som "hejm", men om man ska tala om "alla sina hem" på sama gang, tå var e knepit! :P

      Radera