29 maj 2012

Härmä

Insåg nyss att jag inte alls satt upp bilder eller berättat hur det gick när vi körde varmans i Härmä förra helgen. Här följer ett litet smakprov och en ytterst kort historia (orkar inte vara så detaljerad, det är ändå ingen som bryr sig):

Stack iväg till Härmä lite väl tidigt, var framme lite före klockan åtta på morgonen, och tävlingen började först elva. Så det blev en lång väntan, med frukost och skvaller och traskande runt omkring.
 "Team Årvas"..
 Först var det allmänna klassen i tur, och alltså svärfar som fick ratta Volvon. Här har vi Martin och Jan i närkamp!
 Hade lite trubbel... Men det fixade sig.
 I sitt första heat blev Martin 3:a, i nästa likaså, men sen i sitt tredje heat blev han sist, och borde ha blivit fjärde. Så ingen finalplats för honom, inte. Men det hade vi inte förväntat oss med den bilden heller...
 Sen var det min tur att köra!
 Lite nervös var jag nog, fast jag gjort detta så många gånger förut...

 I mitt första heat blev jag 6:e..
 I mitt andra heat hade jag turen med mig, för vi var bara 2st som startade, och det var precis så många som slapp vidare till finaalikarsinta. 
  I min sista start borde jag ha blivit 2:a för att komma vidare till A-final, men när man kör en halvdålig Volvo mot massa Fiatar, finns det inte mycket att göra... Slutade på en 5:e plats, och min tävling var alltså slut där.
 Så var det Kalles tur att köra, i EVK-klassen. För honom gick det bäst av oss alla!
 Laddar lite inför nästa start...
 Kalle blev fjärde, först, fjärde och fjärde. I sin sista start borde han ha blivit 3:a för att komma vidare. Men en semifinalplats är inte så illa det heller!
 Vår blue smoke-Volvo, som vi fnissade lite åt...



Sen när tävlingen var slut så var det förstås att sätta bud på bilar vi gärna hade tagit hem. Tyvärr fick vi inga, och den stackars Volvon ville ingen ha heller.. Kalle fick faktiskt en bil på sitt bud, men den var åt Christoffer A, så det gav oss ingen lycka heller.
En sån gång denna gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar