28 maj 2012

Första lediga dagen

Mårning!
Idag steg jag upp klockan 10 (på min lediga dag!) för att leka housewife. Har fixat kalvkotletter och brunsås, som vi åt med potatismos. Nu hoppas jag innerligt att Kalle kommer på matpaus snart, för det är nämligen en geting i köket, som jag är livrädd för... Fick fly till sovrummet.
Dagens planer är väl inte speciellt storslagna. Hade ju tänkt mig lite bruna-catching idag, men nehej, inget sådant väder nu.. När gubben slutar ska vi åka iväg till Jeppis och handla kostym åt honom, och så ska jag på zumba klockan åtta. Annars tror jag inte det händer så mycket, faktiskt. Eller ja, jag ska planera veckans mat och åka och handla. Och kanske fortsätta organisera mina grejor. Just nu är de utspridda över hela halva rummet. Suck alltså. Är riktigt sugen på att baka något också, men det kanske jag lämnar till en annan dag. Får seee.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar