26 maj 2012

Min lördag

Dethär har på alla sätt och vis varit en tung dag. För det fösta sov jag inte riktigt mycket inatt. Låg vaken mellan klockan fyra och halv sju. Vred och vände på mig, men kunde inte sova. Var så arg och frustrerad och ledsen och fundersam och nervös, att det bara inte gick. När klockan var runt sex funderade jag faktiskt på att dra på mig kläderna och sticka på en löprunda. Men jag riskerade och försökte få tag i sömnen en sista gång... Tack och lov så lyckades det. Eftersom de flesta människor inte uppskattar att man avslöjar alltför privata saker och använder en negativ ton när man bloggar, så väljer jag bara att skriva följande: Min sambo (ursäkta, särbo) kom hem i en polisbil. End of story.

Ja och så steg jag alltså upp halv åtta, åt frukost, fixade mig, och åkte iväg till moster T i Kyrkostrand, som fick äran att fixa festfrillan. Befann mig vid skolan halv tio, så övade vi lite, peppade varann, och ställde det allra sista. Klockan tolv sharp så var det dags för dimission. Lite över fyra timmar senare hoppade och skuttade vi, och ropade i högan sky: SOMMARLOOOOV!

Nu är jag alltså i Årvas. Imorgon när jag sätter upp bilder ska ni få se hur mycket grejer som ryms i min bil... Och då har jag hälften på vift ännu! Fattar verkligen inte vart alla dedär grejerna ska rymmas. Nåja, det är min lediga veckas bekymmer. Har tittat två avsnitt Alcatraz (om jag inte sagt det redan; rekommenderas verkligen!), och skulle gärna se två till. Men Kalle ligger och snarkar här i fåtöljen bredvid, så antar det blir att krypa till sängs småningom...
Som avslutning på kvällen, dagens/veckans/månadens mest älskade låt:



Återkommer imorgon!

2 kommentarer:

  1. Jag hoppas att jag int sårar de på na sätt nu elä naa, men ja måst bara få säg va ja tycker. Snälla Mimmi, tänk efter ordentligt ifall Kalle e rätt för de. Ja ha följd med bloggen nästan san du börja, å visst, ni verkar ha e fint ihop, men tå han fler gangor ha haft 'hemmafester' utan din vetskap, nu ha komi heim i polisbil, å säkert na anat å som ja int minns nu, så får ja en toko känslo att nä, du e värd na bäter. Men dehär e ju bara va jag tycker

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående talare... ta dig en ordentlig funderare. Du är värd bättre! Ingen ska behöva ligga vaken och ha ångest och inte veta bu eller bä.

    SvaraRadera