24 maj 2012

De e mycke nu

Huhh vilken dag dethär har varit! Vet inte ens var jag ska börja... Kanske från att jag trampade iväg till skolan till klockan åtta. Skrev ett dimissionstal tillsammans med Christina. Sen övade vi mer eller mindre från halv nio till halv fyra. Blev filmade, kollade filmen. Åt lite emellan. Hann sitta ute på bänken vid "poolen" och sola 20 minuter. Huvudvärk och leidon och allmänt stirrig. Sjukt i halsen av allt sjungande. Men äntligen börjar det kännas som om pusselbitarna faller på plats. Stressen ersätts bit för bit av lättnad. 
Den bästa pusselbiten som föll på plats idag var när jag fick ett samtal av min arbetsgivare, som sa att hon inte behöver mig ännu på måndag, utan först om en vecka. Så sommarlov it is, en vecka. Wohoo! Tror verkligen jag behöver lite ledigt. Man kan ju bli utbränd med mindre... Får bara hoppas på skönt väder nästa nudå! För inne tänker jag då inte sitta en hel vecka, nejnej.

Efter skolan trampade jag iväg in till stan. Åt en SIA Lemoncurd. Det var nästan sjukligt gott... Åh så jag hade längtat! Sen till Ernst & Young och städa sista gången för i vår. Trampade hem igen, och njöt av vädret. Bannas fortfarande över den jäkla cykeln. Nu är bakdäcket tomt också, och ingen cykelpump har jag. Slängde i mig två ruispalat och en fil, böt kläder, satt vid datorn några minuter, och sen iväg på zumba 18:45. Svettades en timme, och sen direkt vidare på en promenix med Tees. Efter ca 6-7km bränner det ganska ordentligt i benen. Men skönt var det! Svängde in via Siwa, kylskåpet är ganska tomt och jag var sugen på något i kvargväg. Kom hem med denna:

Har sett att folk bloggat och snackat om dedär en tid nu, och funderat om det skulle vara något för mig. Det var det definitivt! Det var så gott att jag kunde ha slukat den andra (med jordgubbssmak) också. Nam! Dedär ska jag helt klart börja handla hem åt mig. Lite dyra kanske, men det kunde ju ha varit värre...

Nu har jag nyligen duschat, och sitter och kollar tv med ett halvt öga. Konstaterade att det är Eurovision-semifinal idag, och tänkte att jag kan ju använda vår tv nån gång också. Tyvärr så var ju tvåan ända kanalen där ljudet inte funkade... Så nu har jag på nån random film istället. 23:10 kommer Anaconda, den tyckte jag om när jag var liten, så tänkte ge den ett försök. Men inte för länge. Är så himla trött alltså!

 Bjuder på en bild idag: nyduschade jag.
Passade på att låna lite böcker från skolan, när man fick 4 månaders lånetid. Läser ju mycket i jobbet, så åtminstone några av dedär ska jag väl nog komma igenom! Ser mest framemot SVJ, för den läste vi nämligen i lågstadiet (Iso kiltti jätti). Hade bara lyckats glömma bort den...

9 kommentarer:

  1. jaaag å har leedigt nästa viko!! :D ..eller så läng tills di ringer å bjuder ut lediga skift..

    SvaraRadera
    Svar
    1. yess! tå kan vi fa ut å promenix osv nan da?? :D (do ska it lova bort de fö myki!)

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    3. nej hödå vejt do va ja håxa.. he jo hejlt olika vikor vi e leedi :( ja tänkt ja bara att vi har skola lika läng, men ja har jo en viko till ja ännu - o e leedi föst om 2 vikor :/

      Radera
    4. nej äschdå, he va jo synd :/ men vi kan jo höras om na helgpromenader i alla fall :)

      Radera
  2. ade vanlij tyckt ja å va rikti go men ade jordgubb tyckt ja smaka aningen myki proteinpulver :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. tyckt nog å nästan hande vanilj va godari.. hande jordgubb smaka liti fö konstgjord. ända ja va besviken på att di va liti fö söt :/

      Radera
    2. tyckt no int att di va så falit söt jämfört me va vissa kan vara så di nästan växer i mun tå man ha taji några skedar.

      Radera
    3. janå he har do rätt i, finns jo nog kvarger å yoghurtar som e myyyki sötari å sliskigari. men eftersom hede sko låss vara na liti "hälsosammari" så had ja tänkt me att e itt sko va så söt som e va :)

      Radera