7 maj 2012

Back from the dead

Nåjaa, nu är jag tillbaka!
Det blev en lång och tung och kall helg på Kemora, dethär. 47h var vi där alltsomallt, så ni kan ju tänka er hur formen är idag. Har inte sovit speciellt mycket. Och så har jag blivit förkyld. Sjuka ben har jag också. Men lite färg har jag fått i ansiktet, så det var ju bra (någon frågade faktiskt idag om jag varit utomlands, hah).
Mer om helgen kommer sen med bilderna...

Idag är jag back in Jeppis alltså, tre veckor framåt. Eller ja, till helgerna åker jag ju förstås till Årvas, men ni fattar vad jag menar. Idag är planen att skriva så mycket skolarbeten jag hinner (och resten av veckan också), cykla iväg och städa Ernst&Young, och sen om jag orkar blir det zumba klockan åtta. Vill så himla gärna åka, har missat så mycket zumba under praktiken.. Men man måste ju faktiskt tänka på sin hälsa också. Inte så bra att skutta omkring när man är  helt dyngförkyld och knappt orkar gå fyra våningar upp. Så vi får se.

Ja och sen är jag också på "krympa magsäcken och träna så mycket som möjligt"-diet dehär tre veckorna före sommarlovet. Jag har tagit fram ett gammalt häfte dit jag nu tänker skriva upp precis vad jag äter och hur mycket jag tränar varje dag. Och en dag i veckan kan jag unna mig något gott (OBS Mimmi OBS något betyder inte en påse chips, en chokladplatta och tre bullar OBS), för annars går jag sönder.
Så nu får vi se, om det blir lite bättre inför sommaren, eller om jag alltid kommer se ut såhär...

6 kommentarer:

  1. ho gick e fö de i kemora? Vi sko no kunna komma på na kaffi besök na dag tå du entå er i stan såde läng så böv du int va sjölv varinda eviga dag, om e passar? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. historia och bilder kombär ikvelld :)
      he sko va trevlit me na besök! denhär vikon e ja liti bisi.. men nästa viko sko e säkert pass bra, tå e ja ensam å sysslolös i princip heila vikon!

      Radera
    2. ja sir he gick int så bra :/ ja nästa viko bord no pass bra tror int vi har na planer fö ha viko vi hellde så vi kan jo höras na dag tå :)

      Radera
    3. vi lämnar e på he! :)

      Radera
  2. Mimmi du är lite motstridig. I vissa inlägg predikar du över hur nöjd du är med dig själv och din kropp o.s.v. Och i vissa inlägg skriver du "ska jag alltid se ut såhär.." :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. har nog skrivit det många gånger, att vissa dagar är jag nöjd och andra dagar vill jag bara skära av mig allt mitt fläsk...
      ja, jag är nöjd med min kropp för det mesta; jag är kurvig och är inte sjukligt fet. men nej, man kan inte alltid vara nöjd, och jag tycker att jag har extra fläsk lite här och där, som jag gärna slipper.

      detdär "ska jag alltid se ut såhär" var nog menat som en liten sarkastisk slutkommentar bara... det finns ju något som kallas trivselvikt, alltså den vikt man nästan alltid återvänder till, om man gått ner/upp i vikt. det är det jag funderar på just nu, om detta verkligen är min trivselvikt.

      Radera