31 maj 2012

11 - Min syn på kärlek

Ja var ska man egentligen börja. Det finns väl hur mycket som helst att säga om kärlek om man riktigt lägger sig in i det. Ni vet ju hur jag är, får jag tomma sidor och lite för mycket tid så har ni hela livshistorien framför er inom kort... Men hade faktiskt inte tänkt börja med det idag. För er skull! Här är min version:






Fast man är olika, som natt och dag, så kan man trivas riktigt bra tillsammans ändå. Jag tycker inte att förutsättningen för ett bra förhållande är att man tycker exakt lika om allting, att man alltid vill samma saker, och att man följer varandra som skuggor. Jag tycker man ska kunna bråka. Förstår mig verkligen inte på såna som aldrig bråkar. Har såna mänskor inga egna åsikter, eller? Man ska också kunna skratta och stoja och skämta. Men man ska också kunna prata om allvarliga saker, och det ska finnas tid för både bra och dåliga saker i ett förhållande.
Det jag prioriterar framför allt annat dock, är tillit och ärlighet. För det varar faktiskt längst. Jag tycker också att man ska vara öppen och kunna prata om allt mellan himmel och jord, hur hemskt eller pinsamt eller jobbigt det än är. Att sitta och stirra i varsin vägg och inte prata på fem dagar löser inget. Tyvärr blir det ju ofta så, åtminstone för mig (oss), att man bara låter det vara. Och sen känns det bättre en stund igen. Men det blir en ond cirkel..

Men nu har jag ju inte alls pratat om det jag skulle, surprise surprise... Vad jag egentligen menade med hela dethär är det, att jag tror att det finns någon där ute för alla. Jag tror bara att man inte ska ställa så höga krav på vem den personen är. Det är faktiskt inte så stor chans att den som är rätt för just dig, är en prins på vit häst som har en kappsäck full med pengar och ger dig rosor och choklad varje dag. Visst finns det såna också, men åtminstone jag nöjer mig bra med den tönten jag har. Kanske är han inte min själsfrände, det vet jag inte, men i alla fall är han min hjärtevän. I vått och torrt.

3 kommentarer:

  1. hallde me! å sko ja förvänt me att ja ska få blommor å choklad var å varnnan dag så sko ja no a få vänt i evigheter för he sko no alde händ :P Ja tycke man ska vara nöjd me he man har å man var int lyckli tå man har allt man e lyckli tå man e nöjd me he man har å he e jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. så ere :) he e dom små sakerna som räknas!

      Radera
  2. man kan absolut ha egna och olika åsikter utan att bråka:)

    SvaraRadera