24 maj 2012

07 - När jag var liten

På tal om att vara nostalgisk alltså... Rubriken kunde ju inte ha passat bättre, en dag som denna!

När jag var liten brukade jag hänga med dehär typerna mest hela tiden:
Nu är en av dem gift, har hund och radhuslägenhet och ett barn, och nummer två påväg (ja, Marie ringde igår och berättade att Nicki ska bli storebror! så skoj!). Den andra är förlovad, har barn hund och hus. Den tredje är nyförlovad och har skaffat katt.
Fattar verkligen inte vart tiden tar vägen... Jag vet att det låter klyschigt, men jag menar det faktiskt. Det känns som förra veckan, när vi firade sommarlov genom att picnicka i Åkis koddhagan. Guud alltså.. Så många fina och sjuka saker vi hittat på under årens lopp. Så många härliga bilder och minnen det finns. Skulle aldrig aldrig aldrig nånsin byta ut min barndom mot något annat!

Tänk dig själv när du var fyra år. Hur enkelt livet var. Vad man hade roligt åt små saker. Springa omkring barfota i gräset. Cykla till simstranden. Äta glass på terassen. Leka tikatika och tiji stickor på ett brä dagarna i ända... Those were the days, my friend.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar