23 februari 2012

Sportlovet som inte är något lov

Och så var sista skoldagen för denna vecka, och även en vecka framåt, avklarad. Imorse var jag riktigt sur och vresig (och blev försenad) pga. en cykel med nabbar som skär ner i snön, och oplogade vägar. I mitt huvud skrev jag redan ihop en arg insändare till staden Jakobstads tekniska-anställda. Men jag har lugnat mig nu... Måårr.
Började skoldagen 8:30 med bild & form; vi sydde på våffeltyg, och det var riktigt gemytligt! Borde kanske inhandla sådant själv också.. Bra sätt att lugna ner sig och få tiden att gå. Fortsatte sen med musik; vi lyssnade på olika musikstycken och målade våra känslor. Också ett bra sätt att avreagera sig. Sen blev det lunchpaus, och efter det gjorde Sandra och jag vår musikstund, som vi ska ha om två veckor. Har ju alltså sportlov (läs: självstudier...) nu, men ska vara på praktik fyra dagar dagar pga. dagarna jag missar när vi far till Levi. Men lite lugnare än skolan i alla fall!

Nu har jag kommit mig hem och funderar vad jag ska hitta på. Borde kanske städa, men konstaterade att det ändå inte är någon vits, eftersom jag ska sova i Årvas nästa vecka. Så det får vara dammigt bäst det vill! Men gardinerna kunde jag ju byta, det tar faktiskt inte så många minuter... Får se om jag orkar ta itu med det.
Sen blir det att fixa ihop något ätbart, kanske (?) en promenad med Tees, och så ska jag på zumba 18:45. Efter det åker jag direkt till simhallen, och så blir det lite ljusmys-simning för mig och Tossa. Då återstår väl bara kvällsmat och Halv åtta efter det.

Imorgon ska jag stiga upp tidigt (eeh, typ halv 11?), packa mina saker, diska och plocka, skjutsa lillasyster till Malmska, och sen iväg till Nykaabi. En tur med Elli, 20 minuter zumba, och sen off to Årvas. Och så väntar dendär rörelseuppiften snällt på mig efter det... Blää.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar