24 februari 2012

Perjantai

Vaknade redan klockan nio (!?!) i morse, men tyckte det var lite väl tidigt, så jag sov vidare till tio istället. Har packat alla mina tusen saker, och guu vad jobbigt det var.. Lite svårt att veta exakt vilka kläder man kommer använda i en veckas tid, speciellt när jag ska vara på praktik. Nåja, ifall jag glömt något kan jag ta det på måndag eller tisdag, då jag ska hit till Jeppis och städa båda mina ställen, och promenixa en sväng med Tees. Zumban har tyvärr sportlovsstängt, så det blir bara några 20 minuters pass hemma för mig i veckan. Lite ledigt skadar väl inte!
Nu har jag i alla fall slängt i mig lite frukost: en kvarlämnad kokosplätt från igår, med bär och grädde, samt ett ägg och ett glas bubbelvatten. Ska börja diska nu, och sen bära ner alla mina hundra väskor till bilen. Ska hämta Kati från skolan, föra henne till Malmska, så ska jag in via skomakaren i Prisma, och sen iväg till Nykaabi.

Längtar tills klockan är runt fyra, då jag får slå armarna runt min älskade sambo första gången på fem dagar! Vilken lycka.
En annan sak som gjorde mig glad idag var när jag läste att min yrkes-klasskompis Therese äntligen hade fått sin efterlängtade bebis. Så spännande, det är första av mina kompisar (eller egentligen andra, Sandra som gick i min klass i högstadiet fick också för några veckor sen, men har inte umgåtts med henne på flera år) som föder barn. Så grattis till dem, och stort lycka till!

1 kommentar:

  1. Jag har en award åt dig på min blogg. http://christinadoktar.wordpress.com/2012/02/24/en-blogaward/

    SvaraRadera