22 februari 2012

Oma koti kullan kallis

Håhhå, vet inte ens var jag ska börja... Det känns som om ni inte vet något, men jag orkar heller inte berätta alla detaljer om vad jag haft för mig de senaste två dygnen.
Åkte ju i alla fall iväg till Vasa direkt efter skolan igår, jag, Linn och Ida (L-M hade blivit sjuk). Besökte Linns übersnygga lägenhet (bilder kommer nog! sen..), fixade oss, och sen traskade vi iväg ner till stranden för att observera det glada pulkagänget. Några lonkero och minttukaakao-koppar slank ner i strupen, och humöret var på topp, dock lite fruset. Liftade tillbaka till Linns med en "random" kille (okej, Linn kände honom, men för oss var han okänd), käkade lite mat, och sen blev det ölspel och prat och snacks och allt annat trevligt.
Traskade iväg in till stan till halv nio ungefär, och sen spenderades några timmar på Ollis. Tyvärr var väl inte min feelis riktigt på topp pga. det låga alkoholintaget.. Men ibland så måste man ju "take one for the team"! Traskade hemåt runt halv tolv, och så satt vi och tjattrade en stund innan vi crashade i säng/soffa.

I morse påbörjades den plågsamma resan back to Jeppis klockan 7:00. Nissi och jag är som tur kompanjoner i vått och torrt, och till och med den tiden på dygnet.. Så jag klarade de 100 kilometrarna (nästan) utan problem. Så hade vi skola från 8:30 till 14:30: kulturarv & traditioner, religionsdidaktik och pedagogisk planering. Så åkte jag hem.
Plockade och diskade och grejade i en halvtimme. Sen for jag till Josses, och vi var ute på en timmes promenad i snöstormen. Ordet ni söker: dränkt katt, jajjamen! Sen hem. Värmde måndagens mat, slängde i mig, läste lite Aku, tog mitt pick & pack, och stack iväg till jobbet. Städade två timmar, och så direkt iväg på zumba. Svettades och hade det bra en timme, kom hem. Antal timmar hemma på 40h: 1. Antal bilrutsskrapningar idag: 7. Huhhu.
Tog en låååång dusch, och sen dess har jag suttit här. Planen var att "bara" läsa igenom Bloglovin och fixa mackor och titta Halv åtta och slappa. Hittills har jag läst domdär sextio fukin' inläggen och inget mer. Så nu blir det mina supermackor, två Halv åtta, och sen i säng. PUHH.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar