20 februari 2012

Måndag

Åh herremintid vilket underbart väder det är utomhus! Borde kanske sticka ut på en promenad eller fem.. Men tyvärr gillar jag inte att göra det utan sällskap. Så vi får se om det blir mot kvällssidan istället.
Kom nyligen hem från stan, har varit och fört in en väska (dragkedjan var trasig) på reparation, handlat lite mappar och dylikt inför praktiken, och sen var jag till Prisma och veckohandlade. Handlade en ask med fastlagsbullar också, så nu har jag mumsat i mig en av dom. Tyvärr var det inte så gott som jag hade tänkt mig, men det får väl duga! (egentligen är jag ganska dum som inte springer ner till grannen = Nylunds bageri och handlar därifrån istället...)

Dagens middag blir "mammas" köttfärsbiffar med ugnsbakade grönsaker/rotfrukter. Sen har jag inga egentliga planer förrän det blir dags för zumba klockan åtta. Det är ju dendär uppgiften i rörelse som hägrar i horisonten... Men jag måste ju ha något att göra på fredag också, då jag ändå är ledig! Right?
Och sen borde jag verkligen bestämma mig om jag ska åka på Fastlaskiainen eller inte imorgon. Har liksom ingen aning hur jag ska göra och vem jag ska åka med, så det motiverar inte riktigt. Men ändå, man är ju bara studerande en gång (okej, jag har varit två, men i alla fall), så något roligt måste man väl göra när det bjuds ut?! Hjääälp..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar