27 januari 2012

Soliga fredag

Imorse slog jag upp mina vackra bruna redan klockan tio, men kände mig fortfarande lite småtrött (efter typ 10h sömn...) så jag sov vidare till elva. Diskade, käkade frukost, fixade mig, och så åkte jag iväg till Nykaabi nångång runt tolv. Packade på mig så mycket kläder jag hittade, och trampade iväg till stallet. Blev en lång och hurtig tur med Elli i solskenet. Riktigt härligt! Synd bara att hon alltid ska bråka och förstöra mitt perfekta humör... Lite bet det i kinderna, men det var mest skönt.

Nu är jag hemma igen, Kalle har börjat på med maten och jag ska småningom fortsätta. Det blir makaronilåda idag. Sålänge den är i ugnen börjar vi väl på med städningen här i lyan. Börjar verkligen bli dags! Synd bara att det är min tur att torka damm idag, blää...
Sen hade jag tänkt hinna dansa 20 minuter zumba innan jag duschar och fixar mig. Mina ögonbryn ser ut som en igenväxt djungel, haha.
Ikväll ska vi alltså på Tärjärrevyn. Det ska bli intressant, har aldrig varit förut. Varken på revyn eller till byn i fråga.. Sen efteråt ska vi käka på Hesburger, för det får man göra ibland!

Imorgon blir det begravning i Alavus, och sen Årvas efter det. På söndag ska jag och rida, och så blir det antagligen makaronidate med Tossa, men några andra planer har jag inte. Skönt.
Ha en bra helg allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar