26 januari 2012

Ny dag, nya (gamla) färdigheter

Tog mitt pick och pack, packade på mig alla möjliga kläder jag hittade, och trampade iväg till skolan till 8:30. Vi började med barns språk, hade sagokalas. Sen naturvetenskap, litteraturseminarium och lite föreläsning. Däremellan så planerade vi lite inför lek&drama som vi har v. 6, samt naturvetenskap-experimentet nästa vecka. Tillslut hade vi rörelse, och då for vi och skrinna. Det, mina kära läsare, var intressant. Och roligt! Jag (och många andra) hade inte stått på skrinnskor sen nionde klass... Men det gick helt bra. Svettigt blev det också.
Och nu är vi då lediga ända fram till onsdag. Fasen vad skönt!

Nu är jag ganska nyligen hemkommen. Blev sur genast jag kom hem eftersom sambon (a.k.a. sjuklingen...) glatt utbrast att han hade tittat In Time idag. Den ända filmen jag har tjatat om att jag vill se, ända sen jag såg trailern när vi var på bio.. Och så hade han sett den. Utan mig. "Men no kan jo to å skåda an!". Mmm, för jag har ju sååå stor lust att sitta och titta den för mig själv klockan tre på eftermiddagen. Fakk juu sa jag och så har jag surat sen dess.
Dagens planer är i alla fall att småningom värma lite mat åt mig, och sen blir det 20 minuter zumba i något skede. Tossa kommer mot Jeppis runt klockan halv sju, och då ska vi till simhallen och dra några längder. Det ser jag framemot! Har börjat digga simningen riktigt ordentligt nu, så när mitt 10 gångers kort är slut tänker jag absolut inhandla ett nytt. Eller önska mig i present snarare...
Sen får vi se om jag hinner på musicquiz eller inte, beroende på vad klockan är när vi kommer från simhallen. Kalle ska i alla fall på revyövning, så jag får lite egentid. Kanske jag kan titta dendär förbenade filmen då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar