26 januari 2012

Målet med denna blogg

Igårkväll när jag inväntade sömnen så låg jag och funderade på en sak. Jag funderade och funderade, men kom inte fram till något vettigt. Förutom att svaret på min fundering antagligen skulle vara svaret på varför denna blogg inte är så himla poppis som den kunde tänkas vara.
Min fundering var alltså, vad är detta egentligen för slags blogg? En vardagsblogg? Finns det ens sådana? I så fall, hur kan man göra den bättre? För jag är inte ett dugg intresserad av mode och skönhet, så det kan jag inte börja blogga mera om. Jag vill inte att mina recept -även om jag är mycket förtjust i matlagning och bakning- ska ta över och göra detta till en matblogg. Visst kan jag vara rätt humoristisk, men en humorblogg kan detta aldrig bli. Och jag tycker om att träna och gör det ofta, men jag är ingen "friskus" som äter grönt och tränar inför något. Jag har inga barn och jag är inte gravid, så någon "ung-mammablogg" blir det nog inte heller under detta bloggnamn.

Så nu undrar jag, hur tusan ska man lyckas med sin helt vanliga blogg, som handlar om vad man gör i skolan, om vad man gör för mat hemma, vart man går på träning, vad man drömmer om för resor, om vad man är arg på, och vad man hittar på under helgerna... Hur gör man?
Vad vill NI läsa mera eller mindre om? HJÄLP MIG hjälpa denna blogg!

5 kommentarer:

  1. Tyvärr verkar inte allmänheten vara särskilt intresserade av vanliga vardagshändelser. För att folk ska läsa ska man just som du säger vara ung mamma eller ta många bilder på sina kläder. Skittråkigt om du frågar mig. Sen så kan man alltid provocera, jag skriver helst om saker som stör mig men har ändå inte så många läsare. Folk är lata och orkar inte läsa hårdsmälta saker.
    Sen så är du nog för bra helt enkelt, de flesta vardagsbloggar som har många läsare har det för att folk stör sig på dom av någon anledning, men du är ingen irriterande mänska helst enkelt :D Jag tror inte att man ska blogga för att få många läsare, man ska blogga för att man själv får ut någonting av det :P

    SvaraRadera
  2. du har nog helt rätt! ända från första början har jag varit mera inne på att jag ska blogga för min egen skull, för att föra en slags "allmän dagbok" över vad som händer i mitt liv. och tyvärr är ju kanske inte mitt liv så himla actionspäckat, och därav det låga läsarantalet...
    tycker bara det skulle vara trevligt att veta vad andra människor tycker att man ska skriva om :) förstås kommer jag knappast att ändra på något heller.. men bara för att!

    SvaraRadera
  3. ja kan no sej att int ha ja na mang som läser min blogg hellde fast vi ska få beibi så ja blir en ung-mammablogg ti sist :P Men he e väl he å att man sko måst ork ta en massa bilder å ha jättesnygg kläder varinda dag å va på café varana dag å köp ny kläder 4 åv 7 dagar i viko. Å ja suger på att ta bilder å ja köpe bara ny kläder tå ja böve elle om ja råk hitt na som e rikti billi å fin å min outfit består för tillfälli 95% åv dagana åv mjukisbyxor å na jätte "fin" toppar som ja har bara för att di fortfarand gar över maga :P å he e väl tå typ 3 olika mjukisbyxor å 5? toppar som he er rundgång på nu just :P

    SvaraRadera
  4. Tycker do ska fortsätta i han stil do gör no :) Antar att vi no som läser bloggen din vill göra e fö vi vill veta va som händer i livi dett, å he skriver do jo om :) Å som fösta talande sa såti som folk stör se på så har mang läsare, eftersom folk känder se bätter sjölv tå dem får stör se på nan ader tydligen, så do kan jo si e positivt :)

    SvaraRadera
  5. Therese:
    jo do blir vel he to no snart :) på gott å ont..
    he e no sant, att tå man e en heilt "vanli" mänsko me ett heilt vanlit, ganska tråkit liv, så kan man jo itt göra så myki annat. ti som läser får väl i alla fall nanting ut åv e, eftersom di fortsäter läsa :)

    Carro:
    do har rätt i he, ti som läser läser jo it för att he er en annorlunda blogg utan fö ti följ mé va som händer :) å toko mänskor slutar väl it läsa oavsett!

    SvaraRadera