24 januari 2012

I'm in charge now!

Trampade iväg till skolan till klockan 8:30 i morse. Termometern visade -7 grader, och jag önskade att det skulle bli lite kallare, "så man får känna av vintern detta år också!". Hade barns språk till 10, och sen håltimme fram till 1, då vi hade drama. Karius & Baktus regerade scenen och det var riktigt lyckat alltihop.
Sen hade vi alltså styrelsemöte, hann diskutera ett och annat. Jag är alltså den nya ordföranden i StuBi! Majgaad. När vi var klara traskade vi iväg till O'learys till klockan 4. Då önskade jag att jag hade tagit tillbaks min önskan i morse. Termometern visade -12 grader sen när jag kom hem. Huu! Middagen gick i alla fall riktigt bra. Vi pratade och skrattade och åt god mat. Jag käkade grillad lax med bearnaisesås, och slog till och med på stort och beställde efterrätt. Det blev "mexican fried icecream". Lite speciellt, men mycket smarrigt! Lite för mycket dock. Traskade sen hem i kylan tillsammans med Sosso & Jessica.

Nu sitter jag här i min ensamhet. Kalle är på revyövning i Årvas, nämligen, så han kommer väl knappast hem förrän klockan tio. Men det är lugnt, jag har fixat sällskap; Tees är påväg hit så småningom! Hade ju tänkt hinna dansa 20 minuter zumba och gå på promenad, men får se hur det blir med den saken.. Är så fruktansvärt "stinn" i magen, och så var Tees förkyld. Jag kan ju ta en natt-zumba sen istället, i värsta fall. Skulle ju inte äta gott, utan bara träna!
Sen slog det mig också, att jag kanske borde skaffa glasögon nu, när jag officiellt är StuBis nya ordförande? Skulle nog känna mig lite viktigare då. Haha. Bara en tanke...

Vårt glada gamla och nya styrelsegäng @ O'learys

Min coola efterrätt! Dendär bollen innehåller alltså glass..

Är det töntigt att ha glasögon fast man inte behöver!?

2 kommentarer:

  1. Kanske int töntigt, men liti konstigt, eftersom jag hatar mina glasögon och längtar till den dan tå jag har råd att fix till ögona. Sedan kan e ju förstås vara olika ifall man int behöv dem varje dag :)

    SvaraRadera
  2. he e jo mode ti ha glasögor utan styrka men ja e å liti såde att ja vejt int vaför man sko ha e bara för att. på eitt sätt ere jo no liti "hefftit", men entå kan jo nan ta e som en förolämpning, typ..

    SvaraRadera