26 januari 2012

En skön torsdagkväll

Ikväll har jag haft en såndär skön Mimmi-kväll. Började med att sitta och lyssna på bra musik på min Spotify-lista medan jag sydde (!!! kan ni tänka er !!!) fast bortglömda märken på min halare. Närmare bestämt 6st. Sen for Tossa och jag till simhallen. Simmade en kilometer och låg sen och slappade i varma poolen och bubbelpoolen tjugo minuter, avslutade med tio minuter bastu. Sen for vi till Citymarket och snookade runt och shoppade lite ditt och datt (okej jag köpte leipäjuusto, ananas, smör och en cider). Kom hit till mitt och åt varsin bit tacopaj. Tossa åkte hem.
Så satte jag mig här igen, lade på Spotifylistan och skar upp lite färsk ananas som jag inhandlat. Sambon kom nyss hem, så nu blir det Halv åtta hos mej och någon film. Vi är nämligen båda två lediga imorgon, jag för att jag har det så "jobbigt" i skolan och K för att han är sjuk.
Ja och så tog jag ledigt från zumba idag. För att jag tyckte att jag behövde det. För att jag intalar mig själv att man går ner bättre i vikt om man har lite träningspaus ibland. Så nu har jag instiftat ett nytt system som jag ska prova på: tre veckor intensiv/normal träning, en vecka lugnt, osv. Får se om det är något för mig...

Ibland är de små sakerna i livet de allra härligaste!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar