23 januari 2012

Back on attack-track

Idag är alltså dagen då jag för hundrafemtioelfte gången slutar vräka i mig massa gott och satsar på lite nyttigare snacks och mer engagerad träning. Det har liksom suttit i lite efter jul-och nyårsätandet, att "det är okej att äta något gott ibland". Tyvärr har detdär ibland inte riktigt funkat...
Så nu ska jag verkligen kämpa och försöka hålla mig till en gång chips, en gång godis i månaden. Ingen överdriver alkoholkonsumtion, så lite ljust bröd som möjligt, snacks max en gång i veckan, osv osv. Får se då hur jag lyckas... Det börjar kännas som om sommaren inte är så långt borta, och även om jag varit aktiv med träningen och definitivt sett resultat (OBS! i spegeln, inte på vågen..) så vill jag nog se lite mera. Så 4-5 hardworking months to go nudå, inför beach 2012!

För att gå över till andra världsliga saker så trampade jag iväg till skolan till 8:30 idag. Vi började med musik, fortsatte med rörelse (det var jätteskoj, vi "lekte" med fallskärmen!) och tillslut hade vi föreläsning i pedagogisk planering. Däremellan planerade vi inför morgondagens dramaframförande samt käkade lite lunch och skvallrade.
Kom hem strax efter 14:30. Skrev ihop en handilslisto, och så hoppade Kalle och jag i bilen och åkte till Lidl och veckohandlade. Back i huset så började jag fixa dagens mat: tacopaj! Recept får ni så småningom.

Nu har jag ingen aning vad jag ska hitta på framtill klockan 8, då det sedvanligt blir dags för måndagszumba. Efter det blir det dusch, hotdog & glögg, Halv åtta hos mej och kanske lite Terra Nova. En riktigt gemytlig början på veckan, alltså! För övrigt så har vi väl ganska mycket pågång denhär veckan, som ni kanske ser ovan. Träning, städning, revy, begravning, ridning... You name it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar