30 januari 2012

Back again

Godmorgon. Soo.. I'm back. Med ny styrka och visdom. Och en förkylning, dessutom. Igårkväll blev jag riktigt frusen, och låg och huttrade/svettades på soffan. Hostar en riktigt torr, slemmig hosta, och låter som en manlig kråka när jag pratar. Greeeat. Jag skulle verkligen inte ha tid med detta just nu! Har massor på agendan denhär veckan... Men sådär är det ju alltid, när man minst behöver det så blir man sjuk!

Steg upp klockan halv tolv imorse. Vilken jäkla tur att jag är ledig idag och imorgon, så jag får vila upp mig! Sambon fixade varm oboy, och snart borde jag väl slänga i mig lite makaronilåda för att orka. Dagens planer: städa E&Y, handla, och så hade jag tänkt pröva baka limpa i mina nya IKEA-brödformar. Får se då om det blir till något... Sen är det ju förstås zumba ikväll klockan åtta, men antar jag hamnar att skippa det. Tusan! Jag som hade lagt upp ett fullspäckat zumba-schema med fyra gånger vid studio z och en-två dagar 20 minuterspass här hemma. Det var den slanka kroppen...

För dem som undrar vad som egentligen hände i helgen.. Ja, det var fredag och Kalle var sjuk och trött, jag var på dåligt humör och stressad. Vi rök ihop för en liten skitsak, lät det ladda upp en stund, och så blev det bara värre. Sambon snappade, och det blev inte bättre när han avbokade Tärjärrevyn, som jag hade sett framemot hela veckan. Sen stack han iväg till Årvas och ville inte se eller höra något av mig på hela helgen. Det får ju igång tankarna... Har hunnit vara på de flesta platser i mitt huvud denna helg, kan jag erkänna.
Nåja, igårkväll när han kom hit till Jeppis så fick jag ett genuint förlåt, och jag gav det samma tillbaka. Ibland blir det sådär, man laddar på sig och förstorar onödiga små skitsaker, och så blir det som det blir. Vi vet ju i alla fall till nästa gång, hur man inte ska göra. Hoppas jag!

Här spenderade jag min helg: på mamma och pappas datarumssoffa.

Detta borde jag ta tag i idag: betala räkningar och se över min ekonomi... Boooring!

Ett ganska fullspäckat veckoschema, som ni ser. Antar jag får stryka hälften nudå.... FAN.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar