21 december 2011

Vilken dag

Alltså herregud vilken dag. Steg upp 06:55, käkade frukost, fixade mig, och åkte iväg till jobbet till 7:30. Idag har vi städat på lite olika ställen. Tack och lov så behövde vi inte alls vaxa idag! Kroppen fick en välbehövlig vila. Slutade 13:45 och styrde kosan mot Jeppis. Städade E&Y som hastigast.
Åkte hem emellan, Kalle hade fixat mat: potatis och grisbiffar med sås. Tyvärr smakade det inte för vissa.. Som hade varit hemma hela dagen och mått illa. Har inte ens vågat titta i ölskåpet, men antar det finns pantar för värde av 2000€ där. Samma gamla visa, ni vet.
Sen hoppade jag i bilen och åkte och städade AK. Mycket disk idag, blev på ännu sämre humör. Men sen när jag kom in i ett av rummen så möttes jag av denna syn:

Det gjorde verkligen min dag! Jag började nästan gråta, så glad blev jag. Så otroligt roligt att någon uppskattar det man gör. Och vilken bra tajming alltså! Den ska jag smaska i mig nu ikväll.
Åkte sen direkt till Studio Z efter städningen. Där var det julzumba med Anna och Annika på agendan. Herregud vad vi var många, typ 50-60 st kanske!? Varmt som i en bastu var det i alla fall.. Och trött blev jag, som hade varit i jobb i 11 timmar i sträck, och knappt suttit stilla däremellan. Efteråt var det lotteri (vann inte) och så bjöds det på glögg och pepparkaka.

Nu är jag i alla fall hemma, och får pusta ut. Tog en lång varm dusch och lät vattnet skölja bort det värsta humöret. Men jag är fortfarande på uselt humör. Ska fixa något ätbart och en kopp té, och sen ska vi väl se klart Harry Potter 1, som vi började på i måndags. Och så chokladen, åh.
Sen borde jag också packa i något skede... Ska väl ha med mig en hel del för julhelgen! Ska försöka få lite datortid i något skede imorgon, så kan jag sätta upp Hardcore Superstar-bilderna osv.

Är det någon som vet hur/om man kan sätta upp filmer (inte via Youtube) här på blogspot?

2 kommentarer:

  1. e sko no bord funk ti lägg upp döm bara från daton. Har fö me att ja har had upp ein på katta nagang i sommras å ha had ja no bara lagt in på daton åså klicka ja på ede som e brevi ade som man använde tå man lägge upp bildre. Om du fatta va ja mena :P Super på dehä ti föklar :P star väl no typ na "infoga en video" elle na toko om man hallde mössi en lillastånd på a :P

    SvaraRadera
  2. ahaa, he e så enkelt... kanski ja måst fösök utforska notå :)

    SvaraRadera