23 december 2011

Vadå julafton imorgon?

Nyss när jag gick i kylskåpet funderade jag varför i hela friden svärmor har handlat sådär mycket mat. Händer det något speciellt imorgon eller? Är det inte söndag eller måndag då? Värst vad kollrig man kan bli på kort tid.. Var ju tidigare ikväll riktigt på hugget med julhelgen, vi var till och med och delade ut lite julklappar. Nu är jag bara deprimerad för att det regnar utomhus. Julfeelisen finns inte alls i min kropp! Men kanske den kommer under natten...

Kalle har tjatat i flera timmar att vi borde hitta på något att göra. Vad, det vet varken han eller jag. Så antar vi åker runt på byn en stund, köper något gott, och kommer tillbaka. Det nalkas väl bastubad också, så en cider kunde jag tänka mig att köpa. Kanske det blir en film sen ikväll. Svärmor har köpt nya läderfåtöljer, sånadär stora mysiga som man kan fälla upp ett "benstöd" med. Där kan jag nog ligga och mysa framför en spännande film inatt...

Ja och sen har jag funderat lite på dethär med min viktnoja. Skitsamma om vågen bara visade -3,5kg, när jag ändå ser resultat, och sakta men säkert börjar bli lite nöjdare med mig själv igen! Som sagt så har jag ju tränat en hel del och därför också bildat ganska mycket muskler. Får väl helt enkelt vänta på att kroppen börjar reagera med viktminskning... Eller sen får ni föreslå något radikalt "bantningstips" som garanterat funkar och inte kostar femtusen euro!
Tror jag ska unna mig massa gott nu i julhelgen och framtill nyår. Inte sådär överdrivet mycket, utan att jag inte behöver fundera på vad jag inte borde äta. Chips och dipp ikväll, typ?

Nåja, det var vad jag hade kvar på hjärnan idag. Har suttit och gått igenom inlägg från januari till augusti, till mitt kommande "året 2011"-inlägg. Men det blev tråkigt så jag blev tvungen att skriva av mig lite. Go'kväll och ha det bra!

1 kommentar: