29 december 2011

Undrar bara



Denhär bilden har skapat en hel del diskussion ute i bloggvärlden. Nu tänkte jag fråga ER, mina kära läsare, vad ni har att säga. Vet inte hur insatta ni är, men det har bland annat motiverats på följande vis: hon till vänster är underviktig/vältränad/smal/mager, hon i mitten är mager/underviktig/plufsig/normal, och hon till höger är tjock/kurvig/överviktig/helt normal/har fetma.

Vad tycker ni?

Själv tycker jag att det är fel att placera någon i ett fack vad gäller kroppsform. Det är lika fel att säga att någon ser sjukligt mager ut som att säga att någon ser ut att ha fetma. Sen kunde vi diskutera i evinnerliga tider vad jag tycker om BMI. Ledtråd: det som kommer ur röven och hamnar i byttan...
I alla fall så hade jag benämnt dessa fina flickor såhär: Hon till vänster är smal, lite för smal i min smak, eftersom jag tycker det är snyggare med former. Men hon har i alla fall en rumpa, så sjukligt smal eller söndertränad är hon definitivt inte!
Hon i mitten är vad jag hade kallat för "normal". Hon är inte "för smal", men verkligen inte plufsig heller, som någon smartass hade uttryckt sig. Godsakerna har lagt sig på rätt ställe, om man säger så.
Hon till höger (liknar lite mig, fast med större tissar och tightare lår) är absolut inte tjock. Hon är mullig, kurvig, har lite hull på kroppen... hur man nu vill benämna det. Själv tycker jag det är snyggast med kurvor, så om man absolut hade behövt välja (återigen, se de vilda diskussionerna angående bilden ute i bloggvärlden) hade det nog blivit hon.

Vilken jäkla tur att det inte var hon till vänster jag fastnade för... Hade nog fått leva i en grotta och äta mossa i några år då ;)

4 kommentarer:

  1. Hahaha, dähär e så roli (o patetisk) diskussion! Ja satt just o skratta så ja gråått tå ja läst genom kommentarerna på min blogg, ahahah ;D

    Sv; Nä ja tar absolut int åt me, ja tycker bara synd om hon/han som vald att uttryck se sådé.. Hohho, vissa har int myki ti koma mé :D
    O TACK!! :)

    SvaraRadera
  2. Har också fundera kring bilden o försöka kom fram till nå vettigt. Alla e ju olika byggd, vissa människor e bara smal, andra e kraftigare byggd. Jag tror t.e.x int att hon till höger genom träning och rätt mat sku kuna böri si ut som henne till vänster, eftersom di två int alls har samma kroppsbyggnad. Sku hon till höger träna o äta rätt så sku hon såklart bli smalare, men jag tror int att hon nångång sku kuna bli så smal som hon till vänster utan att bli riktigt underviktig. Ingen av dem e varken för smal eller tjock enligt mig. Jag tror di e alla ganska i den vikten di ska vara i, varken överviktig eller underviktig :b

    Sv; Jaa alltså drömmar kan no vara hemsk ibland. Precis så e jag o,hela daan går jag omkring o känner mej rikti deppa pga en overkli dröm :/

    SvaraRadera
  3. Sara: jo, he e ganska konstit ho en bild kan skap såde myki diskussion! men måst no säg att hede på tin blogg börja no ga liti ti övedrift.. säg att nan har fetma, som man it ens känder elär vejt nanting om! voivoi, iaf får man jo skratt (åt tem) :D

    SvaraRadera
  4. Angelica: he e sant, all e ju så himla olika, så he e svårt att säg exakt vem som e "fö smal" elär "fö stado" elär "normal". hovosaken e väl att man e nöjd med sin egen kropp, å int tar na skit för va ader tycker! :)
    å he e precis som do sejr, allihopa sir ut att ha ungefär han viktin som passar me deiras kroppsbyggnad! t.ex. sko jag aldri kona bant ner me ti 50kg som en "normal kvinna med min längd" ska väga... he sko bara vara ett skelett å ettpa ögor kvar tå!!

    SvaraRadera