29 december 2011

Torsdag igen?

Kvällens look: nyduschad, ofixad, lite smårund och chill-klädd


Dagarna, veckorna och månaderna flyger förbi i rekordfart. Allting flyter ihop. Dethär året har gått extremt snabbt. Zoom zoom zoom, som Sheldon Cooper hade sagt. Det är alltid torsdag i min värld. Alltid funderas det på vad som händer i helgen. Alltid är jag trött för att jag inte sovit tillräckligt länge. Ibland har jag arbetat för mycket och slappat för lite.
Just nu är jag ganska trött, faktiskt. Att stå på huk och skrapa vax, och att kånka tunga maskiner upp och ner för trappor, promenera flera hundra meter för att komma till nästa rum, det tar på. Speciellt när man tittar film sent, ligger och skrattar och fnissar in på småtimmarna. Hux flux blev det 5-6 timmar sömn. Igen.

Idag var vi sista dagen vid Mirka. Imorgon ska vi till Prevex och fixa golven, och nästa vecka ska vi göra klart de sista höghusen. Sen kanske jag har jullov en dag eller två innan skolan börjar igen. Suck och stön. Jag är redo för trubbel... Men, det är som det är. I'm going to Levi! End of story.
Ja och så blir det helg igen då. Nyårshelgen ännutill. Har faktiskt ingen aning om vad vi ska göra. Förslaget min sambo är nerkärad i är festen hos Citt i Kantlax. Visst är det trevligare än att sitta hemma och stirra. Men jag frågar bara, mina kompisar då? Måste vi alltid hänga med ett gäng killar, som pratar om saker jag inte kunde bry mig mindre om? Kan man inte umgås och äta mat och ha det trevligt? Är det verkligen nödvändigt med en hemmafest, där alla är dyngfulla, och Kalle och jag ändå börjar bråka för att han glömmer bort att jag, den kompislösa nyårsfiraren, också existerar? Jag är inte pessimistisk, jag vet bara hur det brukar bli på sånadär "tillställningar". Men inte för att jag har något bättre förslag, så jag får väl skylla mig själv. Att vara påhittig hade varit en bra egenskap för tillfället...

Nu ska jag sluta filosofera och sätta igång The Sims i väntan på att Kalle kommer hem från bandövning. Antar jag måste hålla mig vaken framför den sista Harry Potter. Som K uttryckte det igår "he e lika bra vi skådar no fast do e tröitt, tå har vi jo e ondan!" Vilken bra motivering...
Nåja, jag återkommer imorgon!

4 kommentarer:

  1. jo no ere så men no kombe ja ha mamm ti söm myki kläde åt beibi san för di var lika bra som köpis å vår halare som vi had tå vi var små så hold 10 gang bete både värma å vattin än ti man köpt i affärn. Å reis så måst man jo göra som man vill me int kan man jo var heim heila tin bara för att man får bån å ja tror int små båne mår bra åv att var släpa i flygplane, hög värma å en massa konsti bacille å tidin int alls er ha samma så he var no myki om man ska buri slarv me na rikti småbåne som ska sova en viss tid på dan å ita en viss tid. No bete tå att di e heim me nan som di känder å trivs att vara me å all mår bra åv att ha egentid ibland.

    SvaraRadera
  2. man kan ju vara skilda håll också, trots att det är nyår!

    SvaraRadera
  3. Ha nåo fira nyår på skillda ställ najt år jag o Ingmar å.. Ha fungera riktit bra, visst ha man nu havi bort sin andra hälft, men ti fir me goda vänner e också jätteskoj. :)

    SvaraRadera
  4. sant, visst gar he å! :)
    fast ti flesta åv min kompisar verkar ha nanting pågang redan, me sina karar.. så he blir vel plus minus noll på han frontin :/

    SvaraRadera