18 december 2011

Svar på era frågor

Ja, det blev ju inte så många frågor som jag hade tänkt mig att svara på. Men tre stycken får väl duga. Ni vet ju till nästa gång nudå, eller hur!?

1. Sara gav mig en antingen eller lista, som jag nu tänker svara på, med motiveringar. Sen skriver hon också "O så vill vi gärna si mejr outfitbilder :D"
Vet inte riktigt om jag vågar lova att jag blir en flitig outfitbildtagare (haha), men nångång kan jag säkert slänga upp en bild eller två! Grejen är den att jag har så tråkig klädsmak, och går oftast klädd i samma saker, så det känns inte speciellt givande att fotografera... Men jag lovar att bättra mig, liiite i alla fall!

Här kommer listan:

Framför kameran/bakom kameran
- tycker nog det är trevligt att fotografera, men min kamera är skit och bilderna blir dåliga, eller så orkar/hinner jag helt enkelt inte gräva fram kameran när det händer något intressant. Tycker kanske inte om att bli fotad bara för att bli fotad, utan mer om vi gör något trevligt, och någon drar fram kameran. Gör också gärna dumma miner och grimaser...
Sjunga/dansa zumba
- visst älskar jag att sjunga, men det finns inget som går upp mot att dansa zumba! Förut så dansade jag ju bara hemma, men sen jag börjat gå till Studio Z kan jag nog nästan säga att jag blivit beroende. Det är bra för både kropp och själ!
Zebramönstrat/leopardmönstrat
- det tog en stund innan jag kom in på trenden leopard, men föredrar nog den nuförtiden. Dethär med zebra har jag inte riktigt lärt mig ännu.. Men det kommer väl i nåt skede antar jag. Men har nog fortfarande stor skillnad på VAD det är som är leopardmönstrat, t.ex. skulle jag aldrig sätta på mig ettpar byxor eller en jacka med det mönstret!
Alltför varm sommar/mild vinter
- denhär frågan vållade en hel del problem. Jag ääälskar sommar, men jag hatar verkligen att svettas. Jag gör det av minsta lilla, och det luktar inte gott. Jag kan liksom inte koncentrera mig på något annat när jag vet att jag svettas så mycket... Men jag väljer hellre det än att springa omkring i vattenpölar i december, så man blir tvungen att byta sockor hela tiden! På vintern ska det vara kallt och mycket snö, sådeså.
Jul/midsommar
- visst är julen mysig den också, åtminstone om det finns mycket snö. Men det är ändå något speciellt med midsommar... Det är ju sommar! Och det är fest! Och oftast får man grilla och äta något gott, umgås med vänner, osv. Om det är varmt är det ett ännu större plus.
Chips/choklad
- här väljer jag chips, om jag får dippa. Annars säger jag choklad... Båda är nog lika gott, men jag är nog mer en chips- än en godismänska, skulle jag säga. Det är ju såååå gott!
Jeans/leggins
- jag föredrar bekvämt, som inte skaver eller visar mina lovehandles. Därför går jag oftast iklädd leggins. Det måste vara det bästa plagget som nånsin har uppfunnits, tror jag! Har typ använt jeans tre-fyra gånger på ett halvår...
Strumpbyxor/leggins
- är inte alls förtjust i strumbyxor (tights), fötterna är så störande, de gör så att tyget dras neråt, och jag får gå och dra upp dem hela tiden. Inte okej om man promenerar, är ute och dansar, eller dylikt. Leggins it is!
Chips/salta nötter
- som tidigare sagt, är jag en total chipsfreak. Och det ska vara dipp, mycket dipp! Tänk om chips var lika bra för kroppen som sallad... Då skulle jag vara i himlen!
Filmkväll/bio
- filmkväll i all ära, men det finns inget som slår bio! Då får man sitta där och mysa och äta popcorn. Bilden är bra, ljudet är bra, stämningen är bra. Filmkväll brukar vi nog ha ganska ofta, och visst kan man mysa och äta något gott då också, men det är inte samma sak. Bio ska det va'!

2. MX frågade detta: "Vad har du för horoskop? Tycker du att din horoskop stämmer in på dig eller tror du inte alls på horoskopet? Hur är det om du söndrar en spegel eller ser en svart katt korsa vägen? Får du en obehaglig känsla då eller struntar du i det hela? :)"

Mitt horoskop är väduren, vilket jag också har förevigat i min nacke med kinesiska-tecken tatueringen. Förr trodde jag kanske mer på horoskop än vad jag gör nu... Vet inte riktigt varför, men antar att jag har växt upp och slutat tro på "nonsens", eller nåt liknande. Tycker i alla fall att vissa gånger så stämmer horoskopet väldigt bra, om man t.ex. läser i en veckotidning. Men andra gånger stämmer det inte alls.. Så det är väl lite tudelat! Dock tycker jag att det flesta beskrivningarna på väduren stämmer in väldigt bra på mig, exempelvis att man är en ledartyp, har hett temperament och kort stubin, att man alltid är pågång med nya saker, att man i relationer ofta verkar dominant, osv osv. Mer kan ni läsa här.

Om jag är vidskeplig eller inte.. Tja, till viss del. Alltid när jag ser en katt korsa vägen, skillnad om den är svart eller bara mörk till färgen, eller från vilket håll den kommer, så spottar jag alltid tre gånger över axeln. Vet inte riktigt varför det är så, men kanske jag tror det bringar otur annars. Speglar är jag inte lika känslig med, eller åtminstone tror jag inte det. Har faktiskt aldrig haft sönder en spegel, så någon sju års olycka har jag inte fått! Ännu...

3. Sen frågade också Linn detta av mig: "HO sir livi dett ut om 5 och 10 år? Int na drömmand no me miljoner pengar på konto o lyxig hemmafru.. utan va trour do riktit på RIKTOT? :)"

Detta är faktiskt en sak jag funderar på rätt ofta. Älskar att drömma mig bort, fantisera hur saker och ting kunde bli, osv. Men eftersom det var "förbjudet" i denna fråga, så ska jag försöka vara så realistisk som möjligt!

Om 5 år tror jag att jag har gått ut skolan och flyttat från Jeppis. Jag har antagligen fått ett jobb någonstans, helst på ett dagis nånstans i Vasa-Jeppis området, annars kanske jag jobbar som bagare. Jag och Kalle bor fortfarande tillsammans, men nu kanske i Årvas eller Vasa, beroende på om han väljer att jobba eller studera efter militären. Vi bor kanske i en radhuslägenhet, eller fortfarande i höghus. Vi har i detta skede kanske nyligen skaffat en hund också. Vi är ute och reser så ofta vi har tid och råd.

Om 10 år tror jag ärligt talat att vi (Kalle och jag, tror fortfarande på oss) har byggt, eller håller på och bygger hus. Vi har åtminstone ett barn, kanske två. Och hund. Om vi inte bygger så renoverar vi ett hus, eller kanske vi helt enkelt hittat ett som var inflyttningsklart. Jag jobbar på dagis, i Vasa-Jeppistrakten, där jag trivs och är nöjd och glad. Vi kanske inte reser så ofta längre... Inte några längre vägar i alla fall.

Så det var alltså min framtidsvision, en lite troligare sådan. Får se hur det blir... man vet ju aldrig hur livet ändras! Det kan hända så mycket på kort tid.

2 kommentarer:

  1. Haha, på nästan all antingen eller-frågor svara du tvärtemot va ja sku ha svara ;D

    SvaraRadera
  2. haha jaa-a he e konstit ho olika man kan vara :D

    SvaraRadera