14 december 2011

Rutinrubbning

Nyduschad och nyligen hemkommen från zumba. Det var svettigt och tungt, men roligt, som alltid. Tyvärr så var mina lårmuskler lite väl mörbultade efter gårdagens halk-promenad tillsammans med Tees. Och dessutom sträckte jag en muskel idag i arbetet, så nu strålar det mellan högra skulderbladet och nacken. Blä. Annars bra!
Sambon sitter och spelar NHL, och jag funderar vad jag ska äta till kvällsmat... Omelett? Jullimpa? Lördagskorv? Mandariner? Sen återstår också dilemmat om vi ska titta nån serie ikväll, eller om vi ska försöka gå och "sova" lite tidigare. De senaste fem-sex vardagarna har det nämligen slutat med att vi ligger och pratar och leker roliga lekar i två timmar efter att vi krupit ner under täcket. Kanske inte så bra när man går och lägger sig klockan tolv...

Ja, men så till min rubrik. Nog känns det ju lite underligt att packa helg-väskan på en onsdag, måste jag säga. Dessutom har jag packat så att jag klarar mig ända till tisdag om det så behövs. Ifall jag skulle få för mig att jag inte orkar köra av och an till Jeppis på söndagkväll, och sover i Jutas istället. Eller om jag får för mig att jag kan lifta med mamma till zumba på måndagkväll. Man vet ju aldrig, liksom.
Orsaken till detta är ju alltså att jag imorgon efter jobbet åker direkt till Årvas, sen till Seinäjoki, och så på fredag ska jag ju till jobbet igen, och då är det ju ingen vits att åka hit till Jeppis, när vi ändå ska sova hos Kalle i helgen. Sådeså.
Men nu ska jag sluta störa er och spamma mig själv, och gå och välja kvällsmat. Haudii, om vi inte hörs på en stund!

OCH FRÅGA MIG NÅT, kom igen!

2 kommentarer:

  1. Sv; Haha, tack för din åsikt! ;)

    SvaraRadera
  2. Sorry, du kan inte lifta med mamma till zumban på måndag, för då är jag i Årvas av alla ställen och hinner inte på zumban, tyvärr :(

    SvaraRadera