16 december 2011

På sparlåga

Pust och stånk och stön vad jag har varit trött idag! Och är fortfarande, men har inte vett i skallen att gå och slänga mig på soffan, som sambon.
Vi var ju till Seinäjoki igår, på Hardcore Superstar. Och det var lika awesome som senast! Riktigt bra feelis. Bilder osv får ni i ett senare skede, kanske nästa vecka nångång.. Men det som var lite mindre awesome var att vi kom hem klockan halv tre. (okej det kunde ha varit värre!)
Grejen är alltså den att jag befann mig på jobb, i Nykaabi, klockan 07:30 this morning. Kan meddela er att riksåttan var mer pain än vanligt. Fick sjunga för full hals för att inte somna! I jobbet har vi dessutom vaxat HELA dagen, så kroppen är helt slut av det. Som att inte det hade räckt var jag hurtig och åkte och mockade och fixade kvällsmat åt Elli när jag slutade halv fyra. Sen riksåttan sjungande tillbaka till Årvas, lite mat, och nu sitter jag då här.

Känns inte alls som det är fredag, faktiskt. Sambon kojsar som sagt på soffan, och jag funderar på att joina efter detta inlägg. Ögonen hålls knappt uppe..
Ikväll har vi inga stora planer, blir kanske något smått och gott och en film. Imorgon ska jag ju till Tuuri med familjen, klockan halv nio tror jag det var sagt att vi skulle starta. Så ingen överdriven sovmorgon då heller... När ska jag få vila upp mig egentligen!? Tyngre än jag tänkt mig, dethär jullovet.

Ja och sen tycker jag att någon annan än bara Sara kan FRÅGA något av mig!!!

4 kommentarer:

  1. jo men int gör di e alltjämt å no vill man jo liti köp åt döm fast di seir att di int vill ha na men oftas bruk di no kom på na sånde simpel sak som typ fotkräm som papp vila ha som man kan köp. Joo hallde me tycke int a böve nating meir har köpt liti kläder å fösöka byt ut en deil nu såläng a ha vari i mili å int använd så myki elle så har allt blivi fö stort ;) Kanski du bord sats på ti fa i mili om du vill bli smal? :D funka bra på feek iaf dock int lika bra på me :P

    SvaraRadera
  2. Jojo, start halv 9. Men du får ju sova hela vägen till Tuuri :)

    SvaraRadera
  3. Sv; Haha, nå nu föri julen har e noo vari ganska myki :)

    SvaraRadera
  4. Therese:
    he e allti lika svårt me julklappar.. allra lättast sko e jo va om man sko skipp e å bara köp saker man sjölv vill ha! men entå så vill man jo no ge nanting, he e jo he som e så rolit, tå folk blir glad fö he man ha köpt :) men he sko it böv va så svårt...
    å jaa-a hede me att bli smal i militärin vejt man jo aldär.. har no hört om ti som ha blivi stör å! får väl si ho e gar tå Kalle far tid (januari 2013), om he e nanting ti sats på elär int ;)

    SvaraRadera