21 december 2011

All hard work for nothing



Ja jag vägde ju mig i morse. Vågen visade ynka -3,5 kg. Därav en annan orsak varför jag varit bitter idag. Petra i jobbet försökte peppa mig och säga att det är musklerna som väger. Jag trodde henne, men bara nästan.
Ni förstår inte hur sjukt besviken jag är. Jag menar, det är klart och tydligt att jag har tappat flera centimeter här och där på kroppen. Magen har blivit fastare, och låren är inte lika dallriga. Men -3,5kg på 4 månader. Kom igen! Jag hade tippat på 6-7...
Jaha, bara 500kg to go nudå. SATAN.

10 kommentarer:

  1. Du verkar ju nog rör på dej ordentligt, men det räcker inte alltid. Såg själv ett program om en som började träna, men som inte gick ner i vikt så mycket som hon "borde". Men efter en detoxkur så rasade kilona av henne! Kom bara att tänka på det när jag läste ditt inlägg :) Det var från "Du är vad du äter" med Anna Skipper, ett jätteinspirerande program:)
    /J

    SvaraRadera
  2. Har sett det programmer en hel del gånger (förr) faktiskt.. men tycker det mest brukar vara alger och konstiga linsröror osv ;) Men det finns ju förstås andra detoxer man kan testa. Det är ju så svårt när man försöker äta rätt, när man inte riktigt har på klart vilket rätt som är "det rätta"...

    SvaraRadera
  3. Jo jag håller absolut med om att det är mycket alger och "äckliga" saker, men tanken e ju god :) Jag brukar själv tänka att all färdigmat är onyttig, samt sådan som innehåller mycket socker och e-koder. Ju kortare innehållsförteckning desto bättre. Plus att det är ju inte fett som gör en fet, utan kolhydrater som bröd och potatispastaris. Fett omvandlas inte till fett som lagras på kroppen, däremot gör kolhydrater det. Blev lite långt dehär (:

    SvaraRadera
  4. Helt rätt, har nog blivit lite mer "kolhydratmedveten" på senaste tiden.. men det är ju så svårt att byta ut saker som man alltid varit van att äta, t.ex. pasta och ris till såsen. Tror inte jag skulle vara så taggad om jag blev "tvungen" att äta broccoli med maletköttsåsen :)
    Provade faktiskt på LCHF i 2 veckor i början av året.. men det passade nog inte mig!

    SvaraRadera
  5. Böri int me nå "detox"-kurer. He om na e bullshit som bara e till för att lur folk på pengar! Kroppen detoxar sig själv hela tiden. Nä, ät rätt, minsk på kolhydraterna och portionerna, blir billigare för plånboken än att köp en massa mambojambo-kurer :)

    SvaraRadera
  6. na cambridge å toko skit sko ja aldär kona tänk me att pröv på.. do har no rätt, ja tror int he funkar! visst kanski man gar ner en heil massa kilon som utlovat, men di kombär jo tibak dubbelt san tå man byri äta vanlit.
    en LCHF-detox sko ja däremot kona tänk me, syfta främst på he :)

    SvaraRadera
  7. Ja tänkt bara tå e va en av kommenterarna som sa att "kilorna rasar" efter en detoxkur.

    All dieter å bantingskurer funkar säkert, probleme e bara att man int kan lev på t.ex soppor hela live. Ha fundera på LCHF själv, he sku ändå va genomförbart att skär bort he mesta av kolhydraterna. Enda som e skit e att e belastar miljön na enormt eftersom maten man äter mest består av kött å mejeriprodukter. Men skillna, man blir ju smal :D

    SvaraRadera
  8. precis, no rasar väl kanski kilona om man byri me na tode kur, men att di halls, he tror ja knappast!
    prova jo på LCHF jär i början åv åri, men he e jo så knepit tå man lever ilag me nan annan, som vägrar att äta "na tode skitdiet"... blir jo så dyrt å tongt ti halld på å laga hundra olika maträtter!
    men ja sko definitivt kona tänk me ti halld på nan viko igen, bara fö ti koma igang :) he e otrolit ho myki betär man mår baket man ha äti nanting som int e fullt åv socker!

    SvaraRadera
  9. nej jag menar ingen bantningsdetox! Men kroppen kan "täppa till sig" om man äter mat som inte passar för en. Så fast man äter bra mat kanske kroppen inte ändrar sig som den borde. En hälgs detox startar upp förbränningen och gör att man tar upp nyttigheter bättre. Men man borde förstås få detoxrecepten från någon som kan mer om det.. Men bara man äter det man vet är nyttigt och håller godsakerna till en dag i veckan så mår man nog bra :)

    SvaraRadera
  10. det tror jag också :)
    det värsta är att jag har alltid haft så himla lätt att gå upp, medan det är otroligt svårt för mig att börja gå ner igen.. t.ex. denhär helgen har jag garanterat gått upp allt jag gick ner i höstas! blä :(

    SvaraRadera