18 december 2011

Just nu i Jutas

Sitter för tillfället hem-hemma och fördriver lite tid här framför datorn. Ska småningom dra zumbakläderna på mig och dra ett 20 minuters pass, och sen blir det bastu och dusch. Efter det kanske glögg och film. Ska nämligen sova här i Jutas inatt, eftersom jag ändå ska befinna mig på jobb här i Nykarleby klockan 7:30 imorgon.
Hittills idag har jag väl hunnit med ett och annat. Steg upp 11, fick gå direkt till matbordet. Tittade filmen Rare Exports med Kalle, kan verkligen rekommendera den! En lite annorlunda, spännande film. Sen tog vi farväl för ett dygn, och så driftade jag och Nissi iväg till Nykaabi. Böt kläder, hoppade i Hiluxen (jag är inte lat, det duggregnade och var halt!!!) och brummade vidare till stallet. Elsån och jag var ute på en svettig, pigg och trevlig tur. Sen fick hästarna julpyntat och fint i stallet. Tyvärr kunde jag inte stanna, åkte hem och böt om snabbt som tusan, försökte fixa håret lite, och så iväg till Victoria på makaronidate med Tossa. Vi satt och pratade en liten stund, åt vår sallad, och sen åkte jag hem igen.

Nu sitter jag alltså fastklistrad här. Kom nyss på att jag missade Drakan.. får alltså lägga igång det på Yle Areena istället! Går väl lika bra det.
Tänkte också skriva upp de följande veckornas program, inte bara så att ni vet, utan så att också jag kan hålla koll på det nån annanstans än i huvudet. Actionspäckade veckor utlovas!

Måndag: jobb 7:30-15:30. Till Jeppis, Kalle har hoppeligen gjort maten åt mig. Iväg till Larsmo med julkort och julblomma, och sen till Lidl och handla. Zumba 20-21, och så lite julklappspaketering om jag hinner med det.
Tisdag: jobb 7:30-15:30. Till Jutas och göra smörgåstårtor som pappa ska ha med i jobbet. Sen iväg till stallet, och ut på en ridtur med Elli. Sover i Jutas.
Onsdag: jobb 7:30- ca 14:00. Iväg till Jeppis, städa E&Y. Hem och svänga ihop mat och äta, sen vidare och städa AK. Direkt iväg på julzumba, som börjar 18:45. Sen hem och andas lite...
Torsdag: jobb 7:30-15:30. Till Årvas efteråt, får väl sätta mig ner i matbordet ganska direkt. Kaffedate med Sara på ABC. Sen Julfriden i Oravais kyrka klockan 20:00. Be there, det är otroligt fint och stämningsfullt! Och de har en snygg blond gitarrist... Sover i Årvas.
Fredag: jobb, vet inte hur länge, men vi ska i alla fall till Mirka och vaxa. Back to Årvas, TA DET LUUUGNT! Och se en film eller fem.
Lördag: Julafton!!! Kommer att spendera hela dagen i Årvas, hemma hos Kalle tillsammans med hans släkt. God mat, trevligt sällskap, julklappar och lite musik... det blir härligt!
Söndag: juldagen. Mamma har bjudit oss på mat på dagen. Sen hade jag tänkt hinna och rida i något skede också. På kvällen blir det väl något lajbans, antagligen i Årvas.
Måndag: annandagen. Mommo bjuder på middag, så vi får umgås med min släkt också. Sen börjar det väl plana ut sig och lugna ner sig lite...
Och så jobb igen resten av veckan! Får se om vi hinner bli så klara med allt som ska göras att jag får fredagen ledig för mellandagsrea i Vasa. Sen har vi också funderat på bio och umgänge tillsammans med MX och Jalle. Och så är det ju nyår på lördag... Ingen aning vad som händer då!
Får se var jag sover under veckan, i Jeppis eller Nykaabi.. blir hursomhelst massa köras av och an. Så vill jag hinna träffa Tees (ända bilden jag hittade här på datorn, hah). Och Josse. Och Tossa. Och Linn. Och alla andra trevliga människor. Och spela Sims. Och äta gott. Och vila upp mig. Sen blir det jobb ännu en vecka, innan skolan och allvaret börjar igen 9. januari. HOHHO.

1 kommentar: