31 december 2011

Gott nytt år-lista

Godafton från den bekväma fotöljen i Heikius' vardagsrum! Sitter för tillfället och tittar på VH1 och väntar att klockan ska gå. Ögonbrynen är plockade och kläderna utplockade på sängen, och om ca en halvtimme får jag börja fixa håret. Gästerna anländer ca klockan 7.
Ja, det blev alltså så att vi har sammankallat ett litet gäng som ska komma hit hem till Kalles. Alla vi som inte visste vad vi skulle göra på nyår, ni vet. Ganska smart om jag får säga det själv! Vi ska käka tortillas, dricka bål, umgås och ha det bra, och kanske till och med bada bastu om det riktigt vill sig. Tror det kommer bli en toppenkväll! Det ända minuset är väl att jag har huvudvärk redan...

Med de orden sagda får jag väl önska er alla ett Gott Nytt År (!) med denna lista, som jag snodde av Linn. Tyvärr blir det utan bilder, eftersom internätet laddar så slött i detta hushåll...

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Kom till A-final i en varmanstävling! Annars var väl det mesta same old bara...

Vilka länder besökte du?
Turkiet i maj, Sverige i oktober.

Är det något du saknade 2011 som du vill ha 2012?
Snö till julafton. Och mera fritid.. men det har jag ju valt själv.

Vilket datum kommer du alltid att minnas?
Det första jag spontant kommer att tänka på är födelsedagsfesten hemma hos oss, då vi badade tunna och käkade tortillas, och sen fortsatte vi ungdomar till Dansgalan i Jeppis. Det var också dagen då jag och Kati "tog farväl" av fammo, i fall att hon inte hade överlevt sin hjärtoperation. (det gjorde hon dock, med bravur!) Det var en ledsam men också mycket rolig dag!

Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Oj.. Att jag slutade röka, aboslut! Att jag började dansa zumba för instruktör! Det har verkligen motiverat till träning. Sen kanske sommaren i Årvas. Även om det var tungt med långa dagar och veckor i jobbet, så var det skönt att ha någonstans att "crasha", där man inte behövde fundera så mycket själv, om man säger så..

Vilket var ditt största misstag?
Att jag började äta istället när jag slutade röka... Och fortsatte efter att jag slutade med LCHF, även om jag sagt åt mig själv att skärpa mig.

Vilket var ditt bästa inköp?
Min telefon, trodde jag... Tyvärr är det inte så bra som jag först trodde. Men något annat kommer jag inte på heller.

Vad spenderade du mest pengar på?
Mat, bensin, ibland alkohol och kläder.

Vad gjorde dig riktigt glad?
När jag fick en alldeles egen gitarr till födelsedagen!

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Har faktiskt haft feber första gången på flera år.. Och överlag också varit förkyld väldigt mycket.

Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2011?
J.Lo - On the Floor. Zumbalåten nr 1! Påminner mig också om fastlaskiainen på Ollis... Och sen Diamonds and rust med Blackmore's Night, eftersom Kalle och jag börjat sjunga och spela den på diverse ställen.

Mådde du bättre eller sämre under 2011 än vad du gjort under tidigare år?
Mådde nog kanske sämre. Men vissa gånger var det förstås bättre också!

Finns det nåt du önskar att du lagt ner mer tid på?
Skolan... Det kommer väl fler chanser. Och att tänka på vad jag stoppar i mig!

Finns det nåt du önskar att du lagt ner mindre tid på?
Datorn! Och att tycka synd om mig själv.

Årets frisyr?
Sidecut! Så himla snyggt, och passar superbra på mig, om jag får säga ärligt.

Hur var din julafton?
Den var riktigt trevlig, spenderades i Årvas med Kalle och hans familj och släktingar. Lite trist att jag inte fick fira med min familj.. men nästa år så är det deras tur!

Blev du kär?
Varje dag, i samma människa.

Vilket program har varit det bästa på tv?
Fortsättningsvis Fringe. Har väntat så innerligt på varenda avsnitt! Och det slutar aldrig att överraska eller vara spännande. Sen har också Gustavsson 3tr varit en trevlig nyhet.

Hatar du någon som du inte hatade förut?
Hata är väl ett ganska starkt ord.. men visst finns det saker jag börjat tycka mindre om detta år! Ids dock inte nämna något här.

Vilken var den bästa boken du läst under året?
Twilight Breaking Dawn. Så otroligt bra! Kunde knappt lägga ner den..

Vilken var din största upptäckt?
Bloglovin. Tänk vad enkelt det kan vara att följa bloggar!

Önskade du dig något som du fick?
Många saker, t.ex. en ny kamera i julklapp.

Önskade du dig något som du inte fick?
Mindre fläsk lyckades jag ju inte få även om jag både önskade och kämpade...Och bra väder på Turkiet-resan.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Inte så mycket, vad jag minns. Men sen hade vi som sagt detdär födiskalaset/festen.

Vilka var de bästa människorna du träffade?
Mina vänner, nära och kära! Tror faktiskt inte jag lärde känna en enda ny människa??? Hemska saker..

Hur skulle du beskriva din klädstil?
Med ett ord: leggins. Det är väl i princip vad jag haft på mig varenda dag dethär året, till största del. Annars kanske träningsbyxor och huppari.. chill.

Vad fick dig att må bra?
Alla trevliga händelser och människor. Min härliga sambo, tro det eller ej!

Vilken kändis var du mest sugen på?
Vin Diesel i Fast Five. Mmmh! Och Jacob i Twilight.

Vem saknade du?
Linn, som bara är ett telefonsamtal och en bilresa borta med ändå känns det som tusentals kilometer...

Vilken var din bästa månad?
Juli, kanske. Solade och badade, tog det lugnt, festade, jobbade, osv. Mycket bra!

Finns det något du skulle ha kunnat göra bättre?
Det finns det väl alltid. T.ex. skulle inte Kalle och jag ha behövt bråka så mycket i höst.. Men man lär ju sig som tur av misstagen! Och nu känns det mycket bättre när vi börjar ha alla små skitsaker ur världen, och kan se framåt istället.

Hur kommer nästa år att skilja sig från dethär?
Vi får en ny president, hoppeligen inte Soini... Kalle kommer att flytta hem, och jag lämnar ensam i Jeppis. Det är väl det jag fruktar mest för. Och sen får jag hoppeligen jobba med barn denna sommar, om jag har riktigt tur. Vi ska till Levi över påsk och födelsedagar! Och sen blir det väl kanske en två veckors resa till något exotiskt land över jul och nyår, om mor och far får som de vill.. (pappa fyller 50 i november)

Det blev inte så långt och roligt, men det får duga. Nu ska jag byta om och börja hjälpa till med tortillas! GOTT NYTT ÅR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar