24 december 2011

God Jul

Så är dagen kommen. Men gröna gräsmattor och plusgrader utomhus. Man får ju nästan lust att gå ut och klippa gräsmattan! Lite skillnad från förra året då vi hade -30 grader och 1 meter snö... Men nåja, jul är det i alla fall!
Idag har vi bara tagit det lugnt. Ätit risgrynsgröt, hjälpt att ställa till, och spelat spel. Kalle vann förstås, i både Alfapet och Rummikub, så jag och Ida blev lite sura. Men trevligt var det hursomhelst.

Nu börjar snart Kalle Anka, gästerna ramlar småningom in, och sen blir det mat. Längtar så efter laxen, mm... Antar att vi rullar ännu innan kvällen är slut!
Men visst känns det konstigt att för första gången i mitt 20-åriga liv fira jul någon annanstans än hemma i Jutas. Fäller nog nästan en tår av saknad. Men nästa år blir det min familjs tur igen! Man måste ju pussla lite för att vara rättvis, eller hur?

Nu ska jag sluta skriva och gå och välja en bra plats åt mig i soffan. Ha en riktigt lugn och skön jul nu allihopa! Ät gott och ha det bra!


God Jul och Gott Nytt År från mig och Kalle!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar