20 december 2011

Den fruktade dagen

Ursäkta min dåliga blogguppdatering, men jag är en kvinna i brådska nu i juletider!

I morse steg jag upp 6:40. Åt gröt. Borstade tänderna. Packade väskan. Och så tog jag mitt pick & pack och åkte iväg till Nykaabi. Och hur jag än försöker så blir jag alltid 5 minuter försenad. Antar jag får jobba på det... Nåja, idag i jobbet så har vi vaxat höghusgolv. Hela dagen lång. Jag höll på att somna flera gånger faktiskt.
Slutade halv fyra och åkte hem-hem till Jutas. Åt lite mat. Fixade två smörgåstårtor åt papi. (jag fotade faktiskt men kan inte sätta in bilder på denhär datorn) Och käkade förstås onödigt stora mängder "smörgåstårts-smörgåsar". Hups.
Sen cyklade jag iväg till stallet. Utan vinterringar. For ut på en timmes tur med fröken E. Hon var hysterisk från meter trehundra, typ. Tydligen trodde hon att grannens hästar var älgar som skulle attackera henne. Jag menar, älgar som gnäggar och tittar på en bakom staketet? Visst... Sen cyklade jag hemåt. 200 meter senare låg jag på backen och snyftade och ojade mig över vilka brutala blåmärken jag kommer få på mina redan mörbultade ben.
Kom mig i alla fall hem. Packade den allra sista julklappen. Dansade 20 minuter zumba. Tog en lång dusch, med hårmask och annat lyxigt. Käkade en skål yoghurt med müsli. Sen satte jag mig här, och kvar är jag ännu.

Och med 'den fruktade dagen' menar jag imorgon. Eftersom jag ska väga mig (officiellt) första gånger på 4 månader. Det var ju den 22. augusti som jag började "mitt nya liv", och jag borde nudå imorgon (nä egentligen på torsdag, men har ingen våg tillgänglig då) ha gått ner minst 5 kg. Jag är skitnervös. Visst har det försvunnit centimetrar och fläsk lite här och där. Men jag har också byggt otroligt mycket muskler under hösten, speciellt i mina ben. Så får se hur dethär går... Borde väl egentligen ha tagit mått istället. Hrmf.
Nu ska jag snooka runt lite innan jag avrundar med några godnatt-Sudoku.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar