23 december 2011

Dan före dopparedan

Så var sista jobbdagen före jul avklarad. Vi har vaxat vid Mirka mellan 7:30 och 13:00 idag. Och vi var så smidiga och duktiga och det gick så snabbt, att vi nästan borde ha fått pris. Men sen tappade vi vattendammsugaren i trappan och fästet gick sönder och det blev översvämning på mattan och vi fick börja tvätta golv och väggar och mattor och duschar och bänkar... Då var vi inte prisvärda längre! Men det ledde åtminstone till en hel del goda skratt. Fredagshumor, ni vet.

Nu är jag back in Årvas, och väntar att gubben ska komma hem. Vet inte alls var han är ute och virsar, men säkert någonstans. Har väl inga speciella planer idag, blir nog säkert bara att ta det lugnt, se nån film eller något liknande. Kanske svärmor behöver hjälp med förberedelser inför imorgon..
Och imorgon är då alltså dagen kommen. Vet inte om det är så himla spännande med julafton längre (om man jämför med när man var liten), men visst är det roligt med paket! Och stämningen brukar ju aldrig vara fel. Eller maten.
Igår var det Julfriden i kyrkan. Kalle spelade fina solon och det var riktigt gemytligt. Ja, så gemytligt att jag höll på att somna sisådär 25 gånger. Precis som idag när jag var påväg från Jepooo. Tror jag borde vila upp mig lite...

Har väl inte så mycket mer att säga just nu. Vill göra enmassa saker, men kan inte bestämma mig för vad. T.ex. spela Sims, rita hus, dansa zumba, titta film, sova, spela kort... Får se vad det blir!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar