23 november 2011

Waiting


Nee hohho vad jag längtar efter vinter och jul just nu! Utomhus är det bara mörkt och tråkigt, och nu låter det som om det regnar också. Blää. Vill att det ska bli en lika härlig vinter som förra året (dock får det gärna hållas över -10 grader), när man fick skutta omkring i snödrivorna, och vakna upp på julaftonsmorgon med dendär rätta julstämningen. Har tyvärr lite på känn att det inte blir så detta år...

Nu har jag i alla fall beställt en av de sista julklapparna, bara några kvar. Måste säga att såhär effektiv brukar jag aldrig vara, jag brukar alltid ha massor kvar att handla när vi åker på den årliga julshoppingen till Tuuri. Skrev nyss listan, och det vara bara några ynka saker jag ska ha därifrån, om vi ens åker.
Sen bringar det ju förstås lite huvudvärk angående var vi ska tillbringa julafton i år. Hela mitt liv har jag tillbringat min julafton hemma i Jutas, tillsammans med den närmaste släkten: familjen själv, mostrar med familjer, mommo och moffa, ja ibland har till och med fammo och faffa kommit på besök. Nu när Kalle och jag har detdär att dela på så är det ju inte riktigt lika enkelt...
Förra året gjorde vi så att vi åt mat hemma hos honom i Årvas (med hans närmaste släkt) på dagen, och sen for vi till oss på kvällen. Frågan är ju nudå, kan det göras till en tradition, eller förväntar hans släkt sig att vi ska spendera kvällen där vartannat år?Livets eviga dilemman.

Som ni kanske förstår är jag uttråkad i väntan på att det blir zumbadags... Home alone medan Kalle spelnördar med klasskompisarna är inte alltid så roligt som det låter! Vilken tur att det inte händer varje kväll. Ännu.

2 kommentarer:

  1. Själv röstar ja på vartannat år, åtminstoni var nåo mamm leissin om it e blir så :)

    SvaraRadera
  2. joo he va liti he vi tänkt å! he e så synd bara tå vi i mett släkt aldär gör nanting på dan.. vi samlas bara på kvelldi.
    men itt e he vel så stor skillna åm vi e vi edart heila dan helldär :) mommo bruk ha julannandagsmiddag entå så tå hendar vi jo träff tem ein da åtminstoni.

    SvaraRadera