22 november 2011

Uneksia aina voi!


Ja, ja.. och så hade alltså idén börjat gro i mitt huvud om att boka södernresa till augusti nästa år. Ni vet dendär slogan, "sitä jaksaa paremmin kun on mitä odottaa!", den ekar i mitt huvud nu.. Får mig att fantisera om varma dagar på stranden. God mat. Trevligt sällskap. Shopping. Dondurmaglass... Och om att jag verkligen borde gå ner i vikt om vi ska nånstans. Kanske skulle det peppa mig tillräckligt?
Sen är ju frågan om vi återigen ska åka till vårt kära Turkiet, Kalle och jag, eller om vi ska göra en helomvändning och boka Greklandsresa? Fantiserade ju om det en tid sen också. Och ska Belinda och Janne komma med oss, eller ska vi åka själva, eller med nån annan? Ja man kan ju alltid drömma, som sagt...
I alla fall vet jag att om vi åker till Turkiet så blir det den 22.8. från Vasa till Novella hotel i Alanya (dit vi skulle ha åkt i maj i år!), 397,50€ per person.
Men 34 graders medeltemperatur i augusti.. Det skrämmer mig lite. Tyckte det var ganska pain att sova när vi var i juni förra året, då medeltempen ligger på 30...

4 kommentarer:

  1. Siter också å drömber om na södernrejso, sku ju bara va bra åm man sko få ihåop samla na pengar föst :/ Tå Netti å ja va ti grekland så va e runt 40+ varinda daa, så värman räckt ju nåo till, men rekommenderar nåo grekland, iaf täär vi va så va e bra! :)

    SvaraRadera
  2. tå vi va ti Turkiet i juni ifjol så vare mellan 36 å 42 grader varenda da, he va jo no nestan liti väl emellanåt.. å tå ere ennovärr i augusti :/
    Grekland sko va intressant på he sätti at it ja ha vari ti na annat än lilla byn Platanias på Kreta (me familjin) fö mang år san. sko va rolit ti si va dem har ti erbjud tå man e ong :)
    vart vare ni va?

    SvaraRadera
  3. Jag rekommenderar Kreta! jag ha vari ein gang Platanias å så va vi ti Chania jär i augusti. Å Chania va no riktigt huippu :)

    SvaraRadera
  4. he sko vara rolit att fara! tyvärr så e jo Grekland ganska myki dyrari än Turkiet.. men man kan jo spara somarpengan å handil liti minder :)

    SvaraRadera