21 november 2011

Mitt nya liv part 2

Godmorgon världen!
Idag är jag alltså ledig. En sista dag innan det blir dags att återvända till mögelskolan igen.. jejj! Steg upp strax efter halv tolv, har borstat tänderna och ätit frukost. Ni kommer aldrig tro vad jag åt till frukost... Jo gröt! Det är nämligen en plan i "mitt nya liv part 2", att äta gröt på morgonen.
Här längre ner i bloggen i mitt inlägg om "fläskresan" var jag ju så bekymrad varför mina -14kg har stannat upp. Insåg att en av de främsta orsakerna är min dåliga frukost, och mitt överkonsumerande av ljust bröd.. Det tror jag i alla fall. Så nu börjar jag alltså med gröt på morgonen, och så är ljust bröd bannlyst ur detta hushåll en bra stund framöver! Så får vi hoppas att det börjar hända grejer.

För övrigt har jag nog en liten att-göra-lista idag:
Åka iväg till Lidl och handla
Städa klädskåpet
Skriva åtminstone EN av inlämningsuppgifterna från praktiken
Städa detta hushåll sen när Kalle kommer hem
Fixa mat - lappskojs idag
Beställa från AVON
Zumba 20-21

Och det var väl ungefär vad jag hade att säga just nu. Ska börja med att sätta på lite musik och riva ur klädskåpet. Sen får vi hoppas att motivationen för skolarbeten har infinnit sig... Borde kanske börja julpynta snart också!? Ajaa, gay-tomtarna får trycka i jullådan nån dag ännu, men sen blir det andra bullar. JULKUL, tjohhoo! Bara snön som fattas nudå...
Ha en bra dag!

Min frukost: fyrflingegröt med smörklick och frysta blåbär. Jamiii!

What to do denna vecka (syns kanske inte så bra)
- röd text är jag, blå är Kalle, svart är båda.
Dendär tavlan är nog ett av mina bästa köp, så himla praktisk!

4 kommentarer:

  1. hej! läste ditt tidigare inlägg också. jättebra att du börjar me frukost! Du ha int fundera på att börja äta riktig mat till lunch också istället för fil? om man äter för lite tidigare på dagen så finns risken att man "överäter" senare på kvällen :/ finns också risk att du får för lite näringsämnen om du inte äter tillräckligt med riktig mat. kroppen måst få det den behöver! speciellt efterom du tränar:)

    SvaraRadera
  2. Sabina:
    har nog ätit två gånger varm mat tidigare, men det får mig att må så illa, vet inte om det inte passar min kropp att äta "så mycket", eller om jag då kanske har tagit för stora portioner/ ätit fel slags mat..?
    tycker helt enkelt det är skönare för magen att äta något lätt på dagen, och sen riktig mat + kvällsmat på kvällen :)

    SvaraRadera
  3. Ja brukar åtminstone göra så att om ja äter en ordentligt stor portion till lunch så tar ja en mindre till middag o omvänt:) Ett av målen tycker ja går bra att äta som sallad eller soppa t.ex. Eller så tar ja helt enkelt ett berg med sallad o bara en potatis till köttet(eller va de nu kan vara)under lunchen. Tycker nämligen också ja känner mig svullen/illamående om ja äter två stora portioner me mycke kolhydrater både till lunch o middag.. brukar anpassa dem efter vilken tid på dygnet ja tränar helt enkelt:)

    SvaraRadera
  4. ibland (om vi har något i kylskåpet) brukar jag äta något lite lättare, t.ex. soppa, risgrynsgröt eller liknande. men på senaste tiden har det ju som sagt blivit mycket fil.. är ingen "salladsmänniska", skulle alltså aldrig kunna tänka mig att äta nån broiler eller tonfisksallad till lunch. men som du säger, att äta en mindre portion med mindre kolhydrater funkar ju också :)

    SvaraRadera