28 november 2011

Maanantai

Idag har jag varit leeedig. Sov ända till 11:45, åh så onödigt skönt det var! Även om jag vaknade upp med huvudvärk.. Slängde i mig lite fil med jordgubb och banan, och sen började jag julpynta här. Så nu är alla nio gardinerna strukna och upphängda, stjärnorna lyser i fönstren och några tomtar och ljus tittar fram här och där. Det var bara ljusstaken som inte riktigt ville samarbeta.. måste väl ta ett varv till Erkinhalli nån dag och handla nya lampor till den! Bilder får ni se en annan dag, orkar inte börja klicka förrän allt är färdigt.
Sen kom Kalle hem runt 3, vi tog det lugnt nån minut, och så åkte vi iväg till Citymarket. De hade "1€:s dagar", så man måste ju passa på som fattig studerande.. Hittade ett och annat (o)nödvändigt! Värmde lite mat och åt varsin tunnbrödsrulle när vi kom hem, men musiken skrålande i högtalarna.

Nu borde jag börja på med åtminstone ett skolarbete, helst två. Har både matematik och religion & etik att presentera imorgon, så det hade nog varit bra att ha de skriftliga versionerna färdiga tills dess, även om det inte finns någon direkt deadline. Sen har jag bara de jobbiga inlämningsarbetena kvar: bild & form, musik samt barns språk. Hatar hänvisningar...
Ikväll blir det förstås zumba klockan 20-21, och sen nån serie eller film, som vanligt. Borde också öva lite på den muntliga finskan, som jag ska presentera imorgon. Kanske jag pratar finska med Kalle resten av dagen... Det brukar ju gå bra! Haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar