30 november 2011

Fy tusan

Ja fy tusan vilken kväll jag hade igår, för att inte tala om vilken helvetisk natt detta har varit. Frös så jag skakade, svettades så hela sängen var våt, drömde konstiga febriga drömmar, vaknade varje gång jag behövde vända mig eller ta av täcket/sätta på det tillbaka. En gång vaknade jag också av att jag behövde spy, men sen kom det inget.. FYFAN säger jag bara. Tror jag aldrig varit såhär sjuk när jag varit sjuk förut, om ni förstår vad jag menar. Vilken tur att jag väldigt sällan har feber! Inte för att vi har nån termometer så jag kan testa heller, men tror nog det började gå mot 38-39 grader här en sväng..

I morse när väckarklockan ringde så var jag verkligen inte i något skick att åka till skolan. Så det fick vara, kröp ner under täcket pånytt och försökte sova av mig sjukdomen.. Steg upp efter 11, och duschade bort all nattens svett. Skönt med en varm dusch! Försökte äta min portion gröt, men det smakade inte riktigt, tyvärr.
Så kom jag ju på att jag hade glömt att lämna in planeringsblanketten för rörelsestunden, som ska vara inne på fredag, och eftersom vi inte har skola förrän på onsdag (och då är jag i Åbo), fick jag likväl brumma iväg till skolan.. När jag väl var där så tyckte mina gitarrbuddies att jag skulle komma och spela med dem sista gången i år. Så då gjorde jag det.. kanske inte så smart men.

Nu sitter jag här och kallsvettas. Ska börja skriva inlämningsarbetet i bild & form, så har jag ju i alla fall något att göra. Hade ju tänkt flytta gårdagens AK-städning till idag, men tror nog det får bli imorgon istället. Om det är bättre då! Sen åker vi väl kanske iväg till Årvas redan imorgon, eftersom Kalle är ledig på fredag. Och så blir det då en lååång helg, enda till tisdag är vi lediga! Bra, så får jag vila upp mig... Baka pepparkakor. Och skriva skolarbeten.

5 kommentarer:

  1. Vi tycks ha samma problem, fick så sjuk kropp å huvuvärk tå ja satt i tågi, men trodde e va heden vanli få huvuvärk i tågi, men tå ja kom ti lägneheijtin känsta e som om ja sko kona böri spy för att ja had så huvuvärk. Å inatt sovd ja typ int na, had vakna säkert meir en 20 gang å trodd e va mårnen så va klocko bara 3. 7 steijg ja åp å kolla febern så had ja 38,5.

    SvaraRadera
  2. alltså he e jo så konstit, tå e kom från ingenstans fö me igår? å vart heilt slut å så himla sjuk i kropp å själ.. sko ha vari intressant me en febertermometer igår, ja had no säkert 39! fröis å sveittadist omvartannat.

    SvaraRadera
  3. Usch, kry på de!!

    Sv; Ja komber att va vi Yrkes ungefär från 9:30 o åtminstone ti kl. 14, så ja kan noo ta mé demde konren så får du si på dem ifall du komber tid! :) Ja tror ja lämnar dem i en påsa tär man hänger jackona så int ja böv ga o kånk runt på dem ;) Dock komber ja troligen att sita mest i festsaln, men du kan jo fast skick ett sms tå du e på komand så kan ja koma o sök efter de. Men mellan 13-13.30 ere hande prisutdelningen, så tå kan int ja koma nanstans :)

    SvaraRadera
  4. Ja, he no konstit, funder om ja nangang ha had feber utan att ha vari sjuk na föri, er jo som int snoro eldär had sjuk hals heldär.

    SvaraRadera
  5. Carro:
    ja he e faktiskt mystiskt! ja e int alls na snoro, men har grömt svälldan hals (på utsidon). he e allti väst ti kvelldi, känns som ett tåg sko ha körd över me :(

    SvaraRadera