20 november 2011

En lite sämre söndag

Puhh, stånk och stön vilken jobbig dag dethär har varit!
Vaknade runt 2, och kände att jag hade en fruktansvärd huvudvärk. Inte sådär som att "okej nu stiger jag upp, dricker lite vatten och tar en tablett" utan snarare "åh herregud har ett TÅG kört över mig, har nån slagit mig med en hammare i huvudet hela natten, vad i HELVETE ska jag göra!?!?!"...
Sånt som händer när man är ute och festar med ett gäng varmanschaufförer! (kan berätta mera om resten av helgen sen när jag har fått in bilderna på datorn)
Så jag låg i fosterställning och försökte febrilt vila mig så gott det gick en timme till. Steg upp och drack ett glas med Panadol Pore. Käkade lite mat och tittade Top Gear. Kröp ner i fosterställning under täcket igen, med om möjligt ännu sjukare huvud. Sov en blund. Pussades med Kalle. Och började småningom känna mig liiite bättre i alla fall. Men bara lite.
Stack iväg hem-hem till Jutas. Blev tyvärr tvungen att ta Kalles bil (skulle ha med cykeln sen), vilken tog ca 20min att skrapa rutorna på. Det var nämligen inte bara utsidorna som var frusna... For sen på en lite längre men lugnare tur tillsammans med Elli. Det var skönt, men lite kallt. Började må mycket bättre efter det!

Nu är jag i Jeppis. Har nyss dansat 20min zumba, så himla skönt efter denna veckas otränande! Så tog jag en lång varm dusch. Och nu väntar jag att sambon ska komma hem från övningen i Kantlax, så vi kan titta Big Bang och Fringe och käka varma smörgåsar och dricka glögg. Och sen ska jag sova länge och gott och njuta av min lediga dag imorgon. Även om den innehåller några måsten..
Sen kan jag också avslöja att Mitt nya liv part 2, börjar imorgon. Mer om det sen!

2 kommentarer:

  1. Sv; Tack! :D

    Oj hödu, ja ska försök minnas va ja hadd i hande tonfiskröron.. Nå åtminstone tonfisk, pressad citron & kokt ägg som man betar smått. O så tror ja att ja krydda me citronpeppar. O ja, så hadd ja jo majonnäs såklart! Ett tips e att test me citronmajonnäs iställi fö vanli, he e supergott :) Ja tror e va allt, kan int koma på va mejr e sko ha vari.

    O demde ljuskonren, alltså suck. Ja har hadd så stressot hejla dan så ja glömd hejlt bort dem. Så di lämna i Kovjoki... Men ja ska tidåt na mitt i vikon o, så tå kan ja försök få tan dem så måst vi höras na. :)

    SvaraRadera
  2. Sv; Ja-a hödu, he kan bra händ men ja minns faktiskt int :O O ja har int uppskriva recepti nanstans helder... Så ja antar att du nästan får prov de fram ;)

    Ja hör åv me så fort ja vejt när ja e påväg ti Jeppis/Orvas! :)

    SvaraRadera