29 november 2011

En hal tisdag

Ja jösses vad det var halt ute idag! Trots att jag har vinterringar på cykeln så var jag nog väldigt nervös när jag cyklade till skolan.. Fattar inte hur folk som inte har vinterringar vågar sig ut på vägarna dagar som denna! Och förstås hade de bara sandat på ett ställe: runt Siwa. Jag skulle då aldrig sätta mig i Kalles bil denna dag... Det hade nog varit dödsrisk har jag på känn! (gammal dålig bakhjulsdriven Mercedes)
I alla fall så var jag i skolan mellan 8:30 och 12:30 idag. Började med matematik: vi presenterade våra mattesagor. Det gick väl sådär... Kände mig lite o-kreativ mot de andra. Fortsatte sen med religion & etik: presenterade våra praktikobservationer och diskuterade kring dem. Tillslut hade jag då den fruktade muntliga finskan, men det gick hur bra som helst! Kanske jag inte är så dåligt som jag trodde ändå, bara lite rostig.

Nu är jag hemma, och mår inte speciellt bra. Hoppas verkligen att jag inte blir sjuk igen! Det börjar banne mig räcka med det. Jag känner mig i alla fall väldigt svag i kroppen, halsen börjar vara svälld igen, och jag är himmelens trött. I och för sig kan det bero på att vi var uppe till två inatt men...
Så nu ska jag bara vila och ta det lugnt, äta lite mat, åka iväg och städa till AK, och sen om jag orkar blir det förstås 20min zumba. Något annat har jag inte i planerna! Orka med inlämningsarbeten, liksom...
Fick också veta att torsdagens matematikföreläsning inte blir av, så nu har jag då bara TVÅ skoldagar och en Åbo-resa kvar detta år. Awesome!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar