23 november 2011

Edison's medicine

.. med bandet Tesla har Kalle sträcklyssnat på nu i flera dagars tid. Flera. Timmar. Om. Dagen. Men jag kan fortfarande inte hitta något i den som jag riktigt fastnar för. Nåja, får väl helt enkelt överleva. Visst finns det betydligt sämre låtar!

Började morgonen 9:50 med att ringa och gratta min kära far på födelsedagen. Trampade sen iväg till skolan tills ½11, vi hade barns språk, och diskuterade praktiken. Sen fortsatte vi med gitarr en halvtimme, det var nog lite väl kinesiskt för mig idag... Suck. Examination om två månader. Fuck!
Back home så böt jag lite kläder, slängde i mig en tallrik av måndagens laxsoppa, och sen trampade jag vidare, denna gång till E&Y. Tvättade fönstren i ett av rummen + städade helt som vanligt, och 2h senare fick jag trampa hem igen.

Nu sitter jag här och väntar på mat, Kalle kockar denna afton. Det blir lappskojs! Otroligt längesen jag ätit det... Sen har jag väl inte mycket annat pågång ikväll förutom zumba 20-21. Sambon pratade om Playstation eller datorspelas, så antar att jag inte får nån lugn och ro här ikväll inte.
Borde också börja på med min finska uppgift, har nämligen en muntlig finskapresentation nästa veckas tisdag. Blää. Tills idag har jag inte alls haft motivation eller ork att tänka på det, men nu när jag bestämt vad jag ska behandla så känns det helt ok. Bara att börja träna på det andra inhemska språket nudå! Även om jag är tvåspråkig så glöms det så lätt bort... Synd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar